*Lissi* Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Noen som vet? Har far rett på å vere hjemme når jeg er hjemme i permisjon. Tenker om barnet er sykt. Jeg er jo hjemme, men viss jeg feks. er syk eller skal noe med feks. vår nyfødte. Jeg skal på sykehuset neste mnd. (få svar på noen prøver) Må jo ha med vesla på da 2 mnd. Er en tur på 3,5 timer (en vei) så vil gjerne ha med sambo. Greit at han kan passe henne når jeg er inne til legen. Har han rett på perm med lønn? Eller må han ta ferie? Han har en ny sjef, som er ganske vanskelig når det gjelder fri. Ikke er han inne i disse reglene heller. Sambo vil ta ferie, men jeg mener at om har rett på fri så gjør han jo det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 vist du er syk kan han hvertfall være hjemme pga sykt barnepass, tror det er samme dager som sykt barn.
ellen-propellen Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Han har sine sykt barn dager uavhengig av hvor du er.(permisjon,på jobb,på ferie,sover ).
Guttemamma75 Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Har dere 1 eller 2 barn? Om dere har 1 barn så må du være syk for at han skal kunne ta ut sykt barn dager da det er meningen at du skal ta deg av barnet mens du er i permisjon. Har dere 2 barn kan pappaen ta ut sykt barn dager for det eldste barnet selv om du er hjemme med det yngste barnet....
ellen-propellen Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Vet du hvor det står skrevet lille M? Jeg har aldri hørt om det,og jeg jobber med lønn/personal.Men jeg er i perm nå og da går man ofte glipp av noe:-S