Gå til innhold

alene mødre og andre med peiling, kan dere hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei...

i jungelen NAV har jeg forsøkt å finne ut hva jeg skal søke på og hva jeg har krav på men for å være ærlig har jeg gidd det opp for finner det liksom ikke helt ut!

min stilling er som følger: er gravid i uke .6 og alene om gravidideten. Har jobbet fast 100% i barnehage siden juni 2010 og før dette var jeg student.

mitt spørsmål til dere blir følgende: hva har jeg krav på i form av støtte og hva kan jeg søke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreldrepenger om du jobber 6 av de 10 siste mnd

dobbel barnetrygd- rett under 2000 kr

overgangsstønad

barnetilsyn når ungen begynner i bhg

evnt bostønad

ihvertfall det mener jeg :)

Skrevet

Sjekk på "Snart alenemor"-forumet.

Der står det en slags liste over hva du kan søke på, og

har krav på. Verdt å ta en titt.

Lykke til! :)

Skrevet

Engangstønad har du også krav på =O) min Enganstønad kom på konto i går 37 000 hjelper veldig det altså!

ellers har jeg søkt om overgangsstønad, og skal søke om dobbel barnetrygd og bostøtte fra husbanken + barnebidrag fra pappan =)

LYKKE TIL!

Skrevet

Nei det tror jeg ikke du har. Når du har krav på foreldrepenger får du ikke engangsstønad, der er det enten eller.

Men overgangsstønad, dobbel barnetrygd og etterhvert tilsyns, bostøtte, utdanningstøtte om du kunne trenge det, har du krav på.

Og penger fra barnefar selvfølgelig :o)

Skrevet

Om du jobber fast i 100% stilling så får ikke du hverken overgangsstønad eller engangsstønad.

Usikker på om du får bostøtte også,siden du da har jobb.

Dobbel barnetrygd har du iallfall rett på.

Barnebidrag fra faren.

Skrevet

Hei!

Det man garantert har krav på er dobbel barnetrygd, bidrag (enten i form av forskudd fra staten eller direkte fra barnefar hvis dere får til en privat avtale), og stønad til barnetilsyn når barnet skal begynne i barnehage. (ca 64 % av det barnehagen koster).

Overgangsstønad og bostøtte er behovsvurdert, det vil si at det kommer an på hva du har i inntekt - først i form av foreldrepenger, så hva du har i inntekt når du begynner å jobbe. (bostøtte vurderes også ut fran bokostnader). På mitt lokale NAV-kontor er det mulig å bestille timer hos veiledere som jobber med foreldrepenger - og som også har ansvar for aleneforsørgere. Forsøk å kontakt ditt lokale NAV-kontor for hjelp i søknadsjungelen, du har krav på hjelp til å få funnet frem de aktuelle søknadene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...