skorpionfruen Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Hvor mye veier de? Er litt bekymret for min datter som har delvis "spiseproblemer". Spiser utrolig lite og i perioder ingenting fra hun står opp til hun legger seg. Vært mye slapp i det siste og klaget over smerter i kroppen (veldig i bena) og hun er nå det jeg kaller skinn og bein. Leger og helsepersonell anser dette som normalt (har slitt med dette i alle år) Hun er nå 17 kg Hvor mye veier deres 6 åring?
jentebanden Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har ei på 5,5 år som alltid har vært småspist. Hun lar ikke være å spise da, men spiser veldig lite. Hun er også alt for tynn, veier bare 15 kg. Jeg har sluttet å bekymre meg for det, hun spiser sikkert nok, og i alle fall når hun blir sulten nok. Skjønner at du blir bekymret hvis hun ikke spiser i det hele tatt, men hvis ikke helsepersonell er bekymret, så er det vel ikke så farlig. Jeg synes det er ille hvis hun går og er slapp, og har mye vondt da, det ville jeg tatt alvorlig, hvis det ikke er en vanlig sykdom som er på vei da? Er jo tiden for det også nå da... Men som sagt, det er nok ikke unormalt at de spiser lite, eller er så lette som jenta di.
ellen-propellen Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Min veier 21kg. Men helt frem til i høst veide hun bare 19.Siden hun startet på skolen har hun gått opp 3 kg og vokst fra str 116 i tøy til 128. Hun har i alle år spist lite eller ingenting. Jeg er en av de som har tvingt barnet mitt til å spise. Nå har vi funnet en gyllen middelvei. Jeg krever at hun spiser 1/2 skive i døgnet. Hun spiser masse frukt,jeg har alltid noe tilgjengelig. Youhurt har vi,og det liker hun godt. Hun er heldigvis glad i havregrøt,så det er en flott helgefrokost hos oss. Lunsj kan være ei kald grillpølse. All mat er bedre enn ingen mat tenker jeg,og har heldigvis klart meg uten å gi på med sjokoladepålegg. Smerter i beina kan vel være voksesmerter? Husker jeg fikk det selv i 6 års alderen.
KAS.81 har født:-) Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 vår snuppe er 6,3 år. hun er 126 cm lang og veier 22 kg. bruker str 128 i klær. hun spiser normalt. 1/2 skive til frokost 1-2 skiver på skolen 1-2 skiver eller varm mat på sfo, middags porsjon når hun kommer hjem jgerne bare noe frukt og evt yougert til kvelds. glad i frukt og grønnsaker. jeg får ofte kommentarer på at hun er lang og tynn, men hun spiser godt og sundt og er frisk og rask.
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Jenta mi fyller 6 år nå snart, veier 20.5 kg og ca 117 cm ) Sunn og frisk jente! Spiser halv skive til frokost, 1-2 skiver til lunsj, frukt og youghurt på ettermiddag, god porsjon middag og en liten skive til kvelds )
2SmåTroll Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 kommer jo ann på hvor lang hun er da. jeg har ei på ca 126 cm og veier 26 kg
camilla^ Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Har ei spinkel 6åring. sist jeg veide henne så veide hun nesten 13kg. Regner med at det er litt mer nå. Hun har alltid vært liten, liten på alle målinger men ser man str på resten av familien hennes påbegge sider så har hun ikke såmye høyde å arve fra noen. Men det siste halvåret nå så har hun vokst masse, og nå har hun blitt ganske gjevn høy med de andre i barnehagen. Så ikke noe rart hun har klaget overvondt i kroppen i det siste. Hun har vokst 4cm nesten 3mnd.
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Har jente på 5 år og 3 mnd. Hun er 15 kg.
rima Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Har ei som snart blir 6. Hun er 111cm og veier 17 kg. Synes hun er kjempetynn. Hun spiser mindre i løpet av en dag enn broren på 18mnd. Hun er litt periodespiser. Bekymrer meg litt innimellom, men tenker at det er vel sånn det er. Ikke alle skal bli like og da blir vel mi jente litt tynn da. Hun er jo kjempeaktiv, går på turn, ski og er i mye aktivitet, ikke noe særlig sliten og slapp, så jeg tenker det er ok med kroppen likevel. Om jenta di ikke spiser noe særlig i det hele tatt, ville jeg tatt en tur til legen med henne. Spes dersom hun har smerter og føler seg slapp. Ikke gi deg, en 6-åring skal ikke gå rundt og ha smerter i kroppen og føle seg sliten og slapp hele tiden. Krev at de ser på henne, tar prøver og sjekker at hun har normale jernlagre mm. Lykke til
Gruffalo:-) Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har ei jente på 6 år med svært god appetitt:-) Hun er 124 cm høy, og veier 24 kilo. Ikke tynn, men ikke tykk heller, helt vanlig vil jeg si. Meget aktiv jente med en robust benbygning, for spinkel har hun aldri vært. Hun strakk seg veldig på våren ifjor, gikk rett fra str 116 til 128:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå