Gå til innhold

lat huseier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I leiekontrakten står det at huseier er ansvarlig for snømåking og grusing/gressklipping.

men det skjer ikke noe her, vi har en helvetes bakke å komme opp, er gravid og bekkenløsning og klarer ikke måke,

kommer oss ikke opp bakken uten å måke og gruse, ikke er det grus her heller.

nå har jeg spurt 3 ganger om han kan begynne å måke og kjøpe grus.

men får ikke noe svar.

redd han skal kaste oss ut om jeg "maser" for mye.

Noen forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan holde tilbake deler av husleia til han gjør det.

Skrevet

Er det lovlig da?

HI

Skrevet

Jeg er enig med den som sier at du kan holde tilbake deler av husleien. Det er HAN som bryter kontrakten dere har...

Skrevet

redd han kaster oss ut om jeg holder igjen husleie.

venter barn om noen mnd og vil ikke sitte uten leilighet da.

Redd vi ikke kommer oss opp bakken når fødselen starter!!

HI

Skrevet

Man skal ha en saklig grunn for oppsigelse, ikke en gang salg av leiligheten er god nok grunn, det har vi vært igjennom og huseier kom ingen vei! Hold tilbake noe av leien, og gjør det med god samvittighet!

Skrevet

Hva med og sende en sms til han der du skriver følgende; " om du nå ikke kommer og måker og gruse slik som det står i kontarkten så blir jeg dessverre nødt til og holde igjen deler av husleigen til dette er blitt gjort" MVH xxxxx.

Da får han en mulighet til og orden opp og du får gjort han oppmerksom på at du faktisk kan holde tilbake husleigen og at du har kontrakten på din side.

Skrevet

ok, tror ikke hus eier har fått med seg at jeg er gravid engang... så sjeldent er han her.

jeg har alltid betalt husleie før den 1.

vi hadde en veranda dør til inngangs dør i 1,5 år som ikke gikk ann å låses fra innsiden pga låsen var "seig". så sov med ulåst dør i 1,5år!!

har ikke vinduer som kan åpnes på soverommet, men utgangs døra er rett på utsiden av soveroms døra.

Feieren var på sjekk her for en mnd siden, og brann slukkeren er 13 år gammel og aldri vært på sjekk... noe dem skal vært 5 år.

dusjen er sprekt så det renner vann over badgulvet og blir liggende under dusjen.

er mye jeg skulle klaget på her... men vet ikke hva jeg skal gjøre når det tar 1,5år bare å få byttet en inngangs dør!

HI

Skrevet

Har også flere planker på verandaen som er råttene, og må passe på hvor vi tråkker, disse lovet han å bytte i sommer, noe som ikke skjedde.

har en pipe på stua uten peis, i hullet er det stappet glava bare pga trekk.. feieren sa dette måtte mures igjen om han ikke skal sette inn peis der.

bra hu over oss ikke har peis.......

HI

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du fremdeles bor der.

Skal du ha barnet ditt der? Syns ikke det høres helt trygt ut for et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...