Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har høyt temperament, blitt mye bedre enn det var tidligere, men fortsatt så blir han ganske fort hissig. Vi hadde en diskusjon for et par dager siden som har ballet på seg, i går skulle vi til legen med han største, samboer skulle sitte i bilen, og jeg ba han passe den minste mens jeg var med 12 åringen inn til legen. Minste er 2 år og høyt og lavt hele tiden. Det kunne han ikke, dette gjorde meg enda mer irritert enn jeg var fra kvelden før. I går fortsatte vi å diskutere etter barna var i seng. Jeg har mast på han at han må finne seg en jobb på dagtid, istedet for å jobbe noen få vakter på natta (type 4-6 vakter i mnd).

Han hisset seg kraftig opp og sa at han ikke kom til å høre på mine jobb råd, jeg som BARE hadde en jobb på et hotell og ikke kommet meg høyere opp! Han har høyere utdannelse fra universitetet, men jobben han har nå har ingenting med utdannelsen han har å gjøre.

Jeg ble faktisk helt satt ut når han sa det jeg, følte som han mente at jeg ikke var bra nok på en måte. Det var hele måten det ble sagt på som gjorde meg så..ja, ble faktisk ganske lei meg:(

Har faktisk ikke sagt et ord til hverandre etter denne episoden.

Er jeg super teit som reagerer som jeg gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et drittsekk! Hadde bedt han om og pelle seg ut og gitt han klar beskjed om at han ikke var velkommen hjem før han kunne oppføre seg og gi deg en unskyldning.

Skrevet

Puh..så fint å høre at du mener det.

Jeg kommer ikke til å snakke til han før han ser selv at det han sa var skikkelig stygt.. Jeg var alene mamma i 9 år før jeg møtte samboeren min, har oppdratt 12 åringen min til å bli verdens snilleste gutt samtidig som jeg jobbet rævva av meg for å få ting til å gå rundt økonomisk. Jeg hadde rett og slett ikke råd til å ta noe høyere utdanning. Ikke har 12 åringen hatt noe som helst kontant med faren og ikke har han betalt ei krone i bidrag for å hjelpe oss.

Jeg har lyst til å grine over det han sa. Føler at jeg ikke er bra nok jeg nå:(

Skrevet

Får høre akkurat det samme som deg, i flere år.

Gått fra han nå.

Men jeg fikk høre mye værre ting også da.

Dette var bare en av flere grusomme ting han kunne si.

Skrevet

Uff, håper dette bare var en glipp og ikke starten på noe "mer".

Men en glipp? Han må jo faktisk tenke sånn, han sier jo ikke slike ting uten grunn.

Skrevet

Ut i fra det lille du skriver her, så er er det vanskelig å si hvordan deres forhold er. Kanskje han føler seg liten i forhold til sin jobb, når du kritiserer så stiller han seg i forsvar og kommer med uttalelser som selvfølgelig ikke er pene, men alle sier jo ting de ikke mener i en diskusjon /krangel.

Liker alltid å høre begge sider av saken, men det er jo naturlig nok vanskelig inne på forumet her..

Det blir litt feil å si at du bare skal gå fra denne mannen, hvordan dere har det er det jo bare du som vet, og du kjenner personen.

Om du overreagerer ? høres ikke sånn ut..

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å gå fra han altså. Vi har det forsåvidt veldig fint sammen det meste av tiden. Men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av at han ikke negang PRØVER å få seg mere jobb. Jeg bryr meg fint lite om HVA han jobber med, men det holder ikke med litt over en inntekt på en familie på 4 stk. Ihvertfall ikke når den ene BARE jobber på hotell;)

HAn har sagt lenge at han skal finne seg en jobb, men så blir det utsatt og utsatt hele tiden og jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å betale det meste av regninger å mat. Hadde han i det mminste prøvd å søke jobber osv så hadde jo situasjonen vært en helt annen.

Men nå var det denne kommentaren som skikkelig såret meg, og jeg ble rett og slett satt ut.

Håper virkelig at han ber om unnskyldning:)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Jeg , men det er meg, hadde aldri klart å være sammen med en "slask" som ikke prøvde mer for å finne seg jobb, eller hadde større ambisjoner i livet, mulig jeg er litt overflatisk på deg området.

Men som sagt han føler seg sikkert liten i forhold til deg og vil holde deg nede på den måten han nå har begynt å gjøre ?

Lykke til hva enn du bestemmer deg for.

Ano 13.46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...