Trultemor73 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Tenkte legne på hva jeg skulle ha som nyttårsforsett, og kom frem til at jeg ikke skal kjøpe klær til meg eller barna i 2011. Jeg er ekstremt glad i å kjøpe klær og det er jo så mye fint. Men barna mine har jo mer en nok klær og så er det ikke bra for miljøet og bare kjøpe klær fordi det er så billig eller så fint. Så gjenstår det bare å se om jeg klarer det. Sliter litt alt nå, siden jeg for det meste kjøper klær over nett og de fleste nettsidene har begynnt med salg. Men jeg skal klare det:-) Har tre barn: Gutt på 9 mnd, jente på 4 år og jente på 8 år. Arver klær til gutten min og jenta mi på 4 år får klær etter eldstejenta. Flere der ute med nyttårsforsetter, og hvordan går det???
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Tror nok ikke det å ikke kjøpe klær overhodet kommer til å gå Tenk om de MÅ ha et nytt ullsett fordi alt annet er ødelagt? F.eks? ) Men skjønner tanken, har selv unger som har klær til å kle hele fylket og litt til... Mitt forsett er å gå ned alle kiloene jeg la på meg etter sist gang jeg gikk ned! Dag 8, og det går fint Begynte 1.januar
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 her går det mest på det personlige, og jeg er på god vei :-) har tenkt å slutte å røyke ( skal det !! ) og skal bli sunnere, tenke litt på hva jeg putter i munnen. har drikke alt for mange liter cola hver dag, i flere år, og det har blitt verre og verre. siden 1 uke før jul, sluttet jeg helt med cola, og har til nå gått ned 5 kilo, drikker masse vann, bortimot 4 liter daglig, noe jeg aldri gjorde før. (skal innvilge meg 1 glass i kveld ) så når jeg slutter å røyke, har jeg litt å gå på, ang vekten, for jeg regner med jeg kommer til å gå opp da. har redusert mye på røykinga også, nede i ca 7, noe som er bra, siden jeg var oppe i ca 25-30 pr dag. har røykt i snart 30 år!!! dumme meg, men nå er det slutt. pengene skal legges bort, til turer for familien, og bygge garasje. (vi røyker begge to, så blir penger av det ) ellers så skal vi være mere aktive som familie..... sånn...er vel det viktigste målene jeg har satt meg dette året. og orker ikke pes for at jeg røyker....
Trultemor73 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2011 Synes du er godt i gang med målene dine jeg. Unn deg et glass cola i kveld:-)
ellen-propellen Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Syns du er tøff som tar tak i tingene og har startet jeg. Jeg skal også slutte å røyke........engang:-S I år har jeg 2 nyttårsforsett: 1)Jobbe med selvinnsikten min- dermed bli ett bedre menneske 2)Realisere noe. Har ikke bestemt meg for hva enda hehe. Kanskje litt utdanning muligens?
mamma til lillingen Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Mitt forsett er at jeg ikke skal begynne å røyke igjen (har ikke røkt siden graviditetstesten) og skal også holde meg unna alkohol - ikke synes det er er særlig godt, og ser ikke vitsen med å drikke heller.
Trultemor73 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2011 Hei, mamman til lillingen - Emilie. Jeg sluttet å røyke for 10 år siden og sluttet mer eller mindre å drikke også. Synes rett og slett det ikke er godt. Føler det er mange rundt meg som reagerer på at jeg ikke drikker. Julebord, jentekvelder osv. Nå ammer jeg gutten min på 9 mnd og synes det er viktigere at han får mat gjennom natten, en at jeg får drikke alkohol.
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 tusen takk dere :-)) oppmuntringer og gode ord er så fint å få :-) får masse oppmuntringer på jobb, venner og familie også, så jeg er glad for det også, også legger de et slags press på meg også da...hehe... og til deg Hi, det er nok ikke lett å la være å kjøpe alt det fine som er å få tak i, men kanskje du kan redusere det litt, tenke igjenom hva de trenger, og ikke ha mange små impulskjøp....alt hjelper :-)) men må bare få sagt at jeg gjør ikke alt dette bare for min egen skyld, men også for mine barn, og alle rundt meg...jeg vil ikke ose røyk lengre, jeg merker selv at det lukter direkte kvalmt, og det er jeg lei av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå