Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har minsrt ei rotte her! Så ho tydelig i dag! Hvor stor er sjansen for at vi har mange da? Hva kan gjøres med dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INNENDØRS???

Skrevet

Huff, det hadde vi der vi bodde før :( Skikkelig fæle, og de formerer seg raskt. Ring skadedyrfirma!

Skrevet

FYSJ!

Ring skadedyrfirma. Ikke legg ut gift ihvertfall, da går de inn i veggene og dør. Når de råtner STINKER det. Rotter ville jeg ikke satset på å ordnet opp i selv.

Skrevet

vi har en uteveranda som man bare kommer til innenifra. Den er liksom i øverste etage. Kunne vel lisågodt være innendørs da?

hi

Skrevet

Ring skadedyrsfirma fort som fy...

Det går an å sette ut feller selv også, men ikke sett ut gift selv.

Ring skadedyrsfirma uansett, rotter er jo en av de tingene man kan bruke skikkelig hjelpt for å bli kvitt syns jeg.

Har dessverre leiet flere steder med rotter. Liker det ikke.

Skrevet

Skadedyrsfirma setter ut gift. Skal skadedyrsfirma sette ut gift, så kan dere like gjerne gjøre det selv. Det er alltid en sjangse for at de dør i vegger og tak, selv om det er andre som setter ut giften.

Etter de har spist gift trekker de mot vann, for det meste ut, men også sluker og avløp, så du finner dem da ofte på vaskerom, ved sluken, de kommer seg ikke ned, eller under badekar, dusj.

Bodde på gård, med fjøs, og det var vintere disse udyrene kom inn.

Ha det rent å pent på kjøkkenet, brød i brødboks som er helt tett, ikke la det stå mat fremme, og ikke la søppelspann etc være mulig for dem å komme inn i. Ikke la pizza skorpene stå til dagen etterpå etc.

Har de kommet seg oppover i huset er det jo ikke usannsynlig at det er en del i anntall, de liker seg best i kjelleren med kort vei ut.

Jeg anbefaler feller, særlig om du har en mann, som kan sette de opp, og som kan tømme de når de ha fanget. Jeg orker ikke tanken på å tømme en rottefelle, eller musefelle for den saks skyld. De koster sikkert rundt en hundrelapp så det blir jo dyrt om du skal kaste en felle med hver rotte du tar. Menn derimot skal ikke være så pysete på spnt ;o)

Ha mange feller, sjekk dem ofte, få bukt med hele problemet. Sannsynligvis har de kommet inn før kulda satte inn, så da kan det nok være temmelig fullt i vegger og tak.

Har du ikke en mann til å tømme fellene, ville jeg ha satsa på gift, men husk ungene må ikke komme i kontakt med den, fordi det kan ta livet av dem som rotter. Det er ordentelig giftig.

Satset på at de kom seg ut til vann, og at de ikke dør i veggen. Det er jo mer unntaksvis at det skjer.

Vi har hatt mus i hus i år, vi har kun satt ut feller, men allikevel er det et eller annet som har dødd i gulvet under vaskerommet. Mulig det er unger hvis mor aldri kom tilbake. Det lukter drepen, men lukta forsvinner jo tilslutt.

Har hørt om noe rottegift som tørker dem ut innenfra og slik unngår lukt om de dør i vegger og tak.

Skrevet

Der vi leide sist var det invasjon av rotter i veggene og de døde inni veggene. Fy faen sier jeg bare. Lukte er virkelig døden. Men jeg er glad skadedyrsfirmaet satt ut gift i forsvarlige bokser barna ikke hadde tilgang til.

Og det stemmer jo at de som regel trekker seg mot vann og fuktighet når gifta slår til, men dere kan være uheldig som oss og få en haug av de døde i veggene...

Og skadedyrsfirmaer kan også se hvor de kommer inn, for å få bukt med inngangen hjelper en del.

Skrevet

Du skal være glad det er rotter, for da er det ikke mus i hus sa den gamle husverten min.. Han gjorde ikke noe med det så vi flyttet.. Jeg er pinglete av meg så orket ikke tanken på å ha rottefeller i leiligheten ;) Flyttet ut allerede 2 dager etter de ble oppdaget.. Uærk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...