Gå til innhold

hJELP TIL gaRDINER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to vindu i stua, et på vanlig ca. 1m x 1m(B), og et større på 1m x 2m(B)

Vi har rullegardiner inni dem, som er laget på mål. Slik at vi får tatt innsyn på kvelden.

Så trenger jeg nye gardiner, og oppheng. Synest at de ser ut som åpne sår fordi om det henger gardiner på sidene. Om de svinger ned fra midten synest jeg det tar for mye lys, tiltross for at gardinene er hvite.

Tror egentlig at jeg er ute etter en gardin kappe, men synest jo egentlig at det er temmelig lite fint, men jeg ser sikkert for meg umoderne kapper, trener litt hjelp til å tenke nytt.

Skal jeg gå for panelgardiner, og heller ha rullegardinen litt nede hele tida, men synest egentlig ikke det er pent heller.

Vil det skal se koselig ut både inne og ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liftgardiner er mye fineree.

Vi har også et stort vindu i stua, og har persienner der som helt sikkert er laget på mål (de hang her når vi flytta inn, og jeg finner ikke den størrelsen noen sted)

Så nå vurderer jeg å bestille liftgardig på mål til det vinduet, for så å ha det i alle vinduer. Har sofaen der hvor to av vinduene er, så jeg har ikke lyst å ha gardiner hengende bak sofaen, da blir det så rotete...

Skrevet

Skal lift gardinene henge inne i vinduskarmen, eller skal de enge utenpå listene.

Jeg har selv kjøpt disse rullegardinene for tusenvis av kroner og har ikke lyst å ta dem ned.

Jeg har også 2 ulike sett med hvite gardiner, som jeg har kjøpt, samt et sett med mørkere plummerøde gardiner i lin. De siste funker dårlig etter at vi fikk ny tapet.

Har lyst å lage vinduet litt mindre med gardinene og ikke bare fra siden. Grrrr, blir sprø av det hele.

Skrevet

Det kan man velge, men jeg har de inni vinduene. Syns det ser bedre ut....

Har du ikke noen andre vinduer du kan ha dem i da, i et annet rom eller noe? Sånn at du føler du ikke kaster de ut vinduet (haha, hoho)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...