frk oktober Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Jeg lurer på hva man tjener når man jobber i barnehage? Altså som assistent uten relevant utdannelse?
annonymus1 Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 bhg assistent på 12 året,tjener 295000.....ikke mye å rope hurra for...
frk oktober Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2011 Nei, det er det jo ikke, men det må jo være en superkoselig jobb :-) Jeg jobber egentlig med noe helt annet, men vurderer å jobbe deltid i barnehage til høsten sånn at jeg kan være litt hjemme med den lille. Vanskelig å få deltidsjobb med det jeg egentlig jobber med.
MammaFraSørlandet Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er barnehageassistent, og har litt ansvar for innkjøp siden jeg kjenner hun som eier barnehagen. Lønna mi er 315.000 i året.
Knøttefrøken Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 en jeg kjenner er ped leder i bhg, hun fortalte at assistent stillinger uten utdanning ligger på rundt 220-250000 i året. Det er veldig dårlig betalt. Har duu imotsetning litt utdannelse er det litt bedre... men du blir ikke rik.-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 oi, da tjener du fryktelig godt MammaFraSørlandet!! jobber på kjøkkenet/ som assistent, har ansvar for innkjøp av mat, på 8 år har jeg 266.000 i året.....
Ranveig R Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Eg har ca 240 000 i årsløn i full stilling (jobbar 50% og har ca 120 000). Har 5 års erfaring, men ikkje relevant utdanning. Neste år skal eg visst litt opp i løn, sidan det går eit lønnsskille mellom 5 og 6 års erfaring.
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Ser i alle fall at det lønner seg med utdannelse. Jeg jobber på kjøkkenet i en bhg.Stillingen er assistent, men jeg er utdannet institusjons kokk og får lønn deretter. 326 500 kr for 100% stilling.
Trultemor73 Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Så flott at du ønsker å jobbe i barnehage. Jeg jobber som pedagogisk leder/spesialpedagog i barnehage og stortives. Barna gir deg så utrolig mye at det nesten er lønn i seg selv. Å jobbe i barnehage (synes jeg) er den viktigste jobben en kan ha. Har jobbet i barnehage siden 1994. Begynnerlønnen i barnehage går opp den 1/5 2011 til 257 000. Ansinitet blir regnet ut forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass, men som oftest får du 3 år for å ha hatt omsorgen for egne barn. Jeg ga fra meg alt av arbeidserfaring og fikk faktisk godskrevet en del av det. Ansinitet går jo på rellevant arbeidserfaring. Lykke til og jeg anbefaller deg virkelig til å prøve å jobbe i barnehage. Med din innstilling tror jeg nok du kommer til å trives.
Lilleleen Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Jeg jobber også i barnehage, jeg er utdannet barne-og ungdomsarbeider. Jeg har en ansinitet på 4 år, og årslønnen min er ca.281.000 kr. Bor du i Oslo, så mener jeg lønnen er litt høyere )
Litt for mye Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har jobbet 3 år i barnehage som assistent og har 306 tusen et eller annet. Har fått med alle år i arb livet og også barselpermisjon. Hadde det vært et hopp mellom 10 og 20 år hadde jeg fått mer. De på lik linje med meg (annsinitet) som er ped.leder eller førskolelærer 2 på disp har mer enn en nyutdannet førskolelærer. ca 374 tusen
frk oktober Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2011 Takk for så mange svar! Kan vel konkludere med at det ikke er verdens best betalte jobb akkurat, men tror nok jeg likevel skal prøve det. Penger betyr ikke så mye. Det viktigste er vel å ha en jobb man trives med (og hvor jeg kan jobbe deltid en periode). :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå