Gå til innhold

Kan han virkelig gjøre dette?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg skal flytte til sverige. Han er svensk og vi har begge fått et bra jobbtilbud der. Vi har sett på et hus der som vi ønsker å legge inn bud på. Det er perfekt for min datter og er ca 2 timers kjøring innenfor grensa.

MEN.....min datters far nekter oss å flytte. Han har ikke sett henne siden hun var 3 mnd (hun er nå snart 3 år), han har selv brutt all kontakt. Jeg har prøvd å kontakte ham flere ganger gjennom denne tiden, men han bare ignorerer det.

Nå sier han at vi ikke får flytte, og at om vi gjør det så må jeg levere datteren min på døre hos han når han skal ha samvær.

Jeg har forklart ham at han må begynne tilvenning til samvær i hennes hjem først, og har tilbudt ham det hos oss før vi flytter, det er noen måneder til. Etter det er det intet problem for meg å dra inn til Norge for å levere henne ved samvær. Men dette vil han ikke, fordi han mener at det bare er tull med opptrapping.

Så betyr dette at vi må bo her fordi han bare skal lage kvalm?????? Om vi blir boende så er det lite trolig at han gidder å ta opp samværet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja..Tror faktisk at han kan sette seg på bakbena, så lenge dere har delt foreldreansvar (er det det det heter?) Men står du som eneforsørger og bare du som har foreldreansvar, kan han ikke si noe..

Tror det er slik, men ikke 100 % sikker

Skrevet

Jeg tror ikke han kan nekte deg å flytte. Men han kan ha innvendinger. Tror forresten ikke han står så veldig sterkt her, siden han ikke har hatt noe med henne å gjøre tidligere og vært totalt uinteressert i henne. Dette gjør han kun for å være vanskelig.

Skrevet

Dersom han har del i foreldreansvaret kan han nekte deg å flytte utenlands med barnet, ja. Det er en absolutt rettighet.

Skrevet

Jeg har fullt foreldreansvar, så det er jo en bra ting. Ba han komme på familievernkontoret for å snakke, så vi kunne finne en løsning. Han dukket aldri opp.....

Takk for svarene

HI

Skrevet

Han har ingenting han skulle ha sagt uansett, men klapp på skulderen til deg for du prøver det beste for barnet. Han gir seg nok dersom han ønsker kontakt, men ikke la han bestemme hva du skal, han har faktisk ikke vårt der for datteren. Det er han som skal strekke seg litt.

Skrevet

Med foreldreansvaret alene, står du fritt til å flytte akkurat hvor du vil med barnet.

Skrevet

Han kan nekte så mye han orker, men om han ikke har ønsket kontakt hittil nekter han jo bare for å være jævlig...

Si til ham at han får kontakte familievernkontoret og bestille time til megling der. Møt opp på den timen. Megleren kommer til å forklare ham hvorfor opptrapping er absolutt nødvendig, og han kommer høyst sannsynlig til å gi faen.

Da har du vist at du er samarbeidsvillig, og skulle det bli mer problemer med ham i ettertid vil du ha ditt på det tørre.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg, å ta kontakt med en mann, som viser tydelige tegn på, at han ikke har noe ønske om å ha noen kontakt? Whats so ever..Du kan ikke tvingen bf har til å ha kontakt, eller til å ta kontakt. Kontakten må komme fra han selv. Jeg sier ikke dette for å være noe grusom. Jeg har selv en bf som ikke tar kontakt, vil ikke ha noe med barnet å gjøre. Jeg har også tenkt tanken å ta kontakt, men jeg har ikke gjort til dags dato, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller. Det er faktisk ikke min jobb det. Det må komme fra han selv. Da viser han hvertfall interesse, og det kan jeg ikke vise for han.

Skrevet

Så lenge du har fullt foreldreansvar så kan du flytte med barnet hvor du måtte ønske. Han kan ikke nekte på noe som helst

Skrevet

Du kan bestille pass, og du kan reise til syden, du kan gjøre hva deg lyster uten noe som helst med bf. Han har ingenting skulle sagt. Det kan du bare hilse han og si. Så lenge du står for hovedansvaret, så har han lite han skulle sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...