Gå til innhold

Når man ikke ønsker å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn fra tidligere. Har ikke kunnet amme noen av dem, men har pumpet meg og gitt flaske. Hadde melk til nr 1 i 3 md og til nr 2 i 6 uker, jeg klarte ikke henge med i økeperiode og stresset med å pumpe opp mer melk førte bare til mindre melk. Noe ordentlig styr og ærlig syns jeg det var mer styr enn verdt det.

Nå er jeg gravid igjen og leker med tanken om å droppe amming i det hele tatt, men ønsker at baby skal få i seg råmelka iallefall.

Hvordan gjør man dette da? Husker jeg hadde spreng og vondt når jeg sluttet å pumpe og har egentlig lyst å slippe dette igjen. Hvor mye melk vil lages når man bare "tar ut" råmelka?? Håper dere skjønner hva jeg prøver å spørre om her :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få medisiner som stopper melkeproduksjonen

Skrevet

enig. jeg ammet forrigemann i 18 mnd. han omtrent fullammet til han var 1,5 år. måtte sende han vekk i noen uker for at han skulle klare å slutte. har fortsatt mareritt om den ammingen, var jo alt han ville ha, pluss jeg blødde, klødde og ble blottet for energi og ble helt støl i nakken av å amme så lenge..

er gravid nå og vurderer å droppe det selv :P vet ikke om jeg orker nytt kjør med ammingen, syns egentlig ikke det var verdt det.

Skrevet

enig jeg å..har 3 barn, første gikk greit, sluttet da han var 6 mnd omtrent, andre fikk trøske som smittet over på meg, det ble så ille til slutt at jeg fikk store sår og sprekker og blødde myye, tredje prøvde jeg i akkurat 1 uke, før jeg fikk samme sårene og bløddde mye da også, så denne gangen tror jeg ikke jeg kommer til å prøve engang, orker ikke de sinnsyke smertene...!

har selvfølgelig ett ønske om å prøve, men er redd det samme skjer igjen og blir like smertefullt!

Skrevet

Takk for svar!! Skal dere gi råmelka da? Amme de første par dagene? Be om medisiner for å stoppe melk?

Flott med positive svar her, trodde jeg skulle å huden full, hehe

HI

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne amme jeg.....Men pga brystreduksjon kommer ikke melken ut, selv om den produseres inne i brystet :( Hadde jeg kunnet velge, ville jeg ammet uansett...

Så det er jo godt å se at det er noen som bare lar vær fordi de ikke orker...

Skrevet

12.10: Det handler vel ikke om å ikke "orke", men at amming ikke var plankekjøring og ga mye negativt rundt det.

For min del, der livet dreide seg om pumping, hvor mange ml, stress med å klare å henge med i svingene, rengjøring av dobbel pumpe, nattmating tar dobbelt så lang tid pga at man må pumpe seg også når baby har spist (for å henge med med produksjon) - blir utrolig mye stress og negativt for babyperioden. Vet ikke om MM er alt her i verden, MME er også bra. Mange barn osm har blitt flasket opp på MME, av forskjellige grunner, jeg har blitt det, søsteren min har blitt det, og vi er friske og sunne likevel :)

HI

Skrevet

La være med å amme med gpd samvittighet om det er det du velger!

Nyfødttiden får du aldri igjen.

Hilsen en som har totalt slitt seg ut på et mislykket og et til til slutt vellykket ammeprosjekt.

Ps. Om du vil at babyen skal få de første dråpene, kan du jp bare amme på sykehuset, og se an hvordan det går etterhvert. Styr helt unna pumping, så vil naturen ordne opp. Har du nok, så har du det - hvis ikke produksjonen kommer i gang av seg selv hopper du bare galant over på MME.

Det skal jeg denne tredje gangen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...