Gå til innhold

Hjerte mitt brister!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med ei venninne i kveld som mistet jenta si for snart 2år siden, hu var prematur og klarte seg ikke. Hun er så sterk utad, men inni er hun ikke kommet videre.

Jeg tenker på jenta hennes hver dag og kommer aldri til å glemme henne (noen venninna mi er redd for at kommer til å skje, at dattra blir glemt)

Noen som har vært i samme situasjon, enten som henne eller meg??

Har dere noen tips til hvordan være en god venninne og gi gode råd?

Takk for svar på forh¨ånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg mistet min sønn i uke 23... syns du virker som en super vennine som virkelig bryr deg om vennin din og dattera hennes. Er også ofte redd for at noen skal glemme gutten min. Noe som gjør meg veldig glad er om none drar innom graven og tenner lys ol. Sender de meg mms fra graven der blir jeg helt rørt!!

Ellers er det deilig å ha familie venner som bryr seg og som tør/ onsker å snakke om gutten min.. Er ofte slik at jeg kvier meg litt for å snakke om han til enklete og det er dumt.

Foreslå for venninen din at dere kan dra bort på graven til jenten hennes og la henne få prate så mye hun vil om henne til deg, det vil hun nok sette stor pris på

Skrevet

Jeg har netopp misten min lille tulle jeg også, bare litt over 2 mnd siden :´(

Det jeg setter mest pris på tror jeg og som jeg er litt redd for, er at andre skal glemme henne etterhvert...

Hun døde før hun ble født så det er egentlig bare jeg som har rukket å bli kjent med henne.

For oss i familien er det viktig at hun er inkludert selv om hun er død;

Jeg har 3 barn, selv om den yngste er død, storebror og storesøster har en lillesøster og mannen min har en datter og er ikke barnløs, selv om hun er død.

Jeg kommer til å telle med 3 barn når jeg ramser dem opp... bare st den ene ikke kan delta i familien slik som de andre.

Det viktigeste du kan gjøre tror jeg er å ikke glemme den lille, forstå og respekter at venninen din trenger både å sørge, at hun kanskje lsiter med andre smårollinger, at hun noen ganger vil snakke om barnet og andre ganger ikke...

Bare vær der!

Det er det viktigeste du kan gjøre tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...