Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Noen her som har hatt det? Hvordan opplevde dere det? Hvor lang tid tok fødselen?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Ja, jeg har hatt det. Startet med vannavgang tidlig på morningen, og jenta var født kl 14. Totalt 6.5 time lang fødsel. Eller "lang", kan en vel si... Opplevde det veldig slitsomt, men det kan være fordi jeg var veldig ung (bare 19 år) og veldig usikker på alt som skjedde. Hadde veldig mange mennesker ikke på rommet (mange studenter, pluss denne horden man må ha klar i tilfelle rottefelle) og turte ikke be om så mye ro Fikk epidural, som de slo av når jeg skulle presse henne ut. Det gjorde noe helt forjævlig vondt, men ikke noe verre enn å føde en unge med hodet først uten bedøvelse Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Trenger ikke skrive lykke til, eg har født sønnen min Min varte i 5 timer, og fikk ingen annen smertelindring enn lystgass. fødselsen gikk greit men det var jo selvfølgelig veldig vondt. Men det verste tror jeg må vere at jeg ikke viste at sønnen min låg med rumpen ned, fant dette ikke ut før jeg skulle presse. Så jormødrene snakket over hodet mitt og jeg merket at dem ble stresset. Legen som skulle ta imot var så sein at han kom ikke før gutten var født. Men det gikk jo bra Jeg var også 19 Hvor gammel er du nå?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Trenger ikke skrive lykke til, eg har født sønnen min Min varte i 5 timer, og fikk ingen annen smertelindring enn lystgass. fødselsen gikk greit men det var jo selvfølgelig veldig vondt. Men det verste tror jeg må vere at jeg ikke viste at sønnen min låg med rumpen ned, fant dette ikke ut før jeg skulle presse. Så jormødrene snakket over hodet mitt og jeg merket at dem ble stresset. Legen som skulle ta imot var så sein at han kom ikke før gutten var født. Men det gikk jo bra Jeg var også 19 Hvor gammel er du nå?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Hehe, åja Hørtes da ut som en skrekkelig vond fødsel, uten smertestillende mener jeg... :S Du er tøff! Så bra at du fikk født han uten ks og da Bra at alt gikk bra! ) Nå er jeg plutselig snart 26!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Ja altså det var vondt, men det var min førstefødte så jeg viste liksom ikke om annet Hadde nok blitt ks hadde dem vist om at han låg med stumpen ned, men det var for seint når jeg allerede var klar for å presse Så jeg var heldig sånn sett, for jeg ville ikke ta ks!! Hehe, tiden går fort, jeg er bare 21 enda
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Nei, det er noe med det...første gang for alt er greit Jeg fikk ikke velge ks, jeg tok røntgen av hoftene og fikk beskjed om at det var bare å føde vanlig men da har jeg erfart det også ) Ja, tiden flyr... her har hun begynt på skolen alt Bare vent, snart er din ungdommen
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Ååå, må vere skremmende å vite at man skal ha en setefødsel, tror jeg hadde blitt veldig stressa hadde jeg vist at han kom med rumpa først! Kjenner jeg er veldig redd for å oppleve det igjen, men sammtidig vet jeg jo at det går Huff, ja! Tiden går jo så alt for fort! Skremmende
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Syns det var helt fantastisk, jeg "Du skal ha epidural med en gang du kommer inn..." jatakk!! Fikk jo alt jeg pekte på av smertestillende ) Verre å være 2.gangsfødende, med en setefødsel bak meg skal jeg si deg. Var ikke mye smertestillende å hente der, nei Hehe Både pappaen og jeg ble født i sete (pappaen ble tatt med ks fordi de oppdaget det på sykehuset), så morro om det er arvelig.. da skal jeg psyke opp dattra mi hvertfall 2.gang var det annen pappa, så satser på at det var derfor han kom riktig vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå