Rosa J10 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 hun ser barnebarnet sitt ALTFOR sjeldent når hun kommer på besøk og ser lillegull (8mnd) ca 1 gang i uka. Dette forlanger hun! Hvis det går 8 dager, blir hun sinna! Det er nemlig ikke greit.. Uka har bare 7 dager, og det er ganske mange andre ting vi også vil gjøre utenom å ha besøk av svigers. Dessuten har vi stor familie på begge sider, og må kunne besøke de andre også. Det blir heller ikke så koselig når de forlanger å komme så ofte. Det er ikke hver uke det passer, rett og slett! Hvor ofte ser besteforeldrene barna deres? Er en gang pr uke virkelig så sjeldent? Hva med familien min? De må jo også prioriteres iblant..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Øøøh, ja? Så får du vel si fra til svigermor da?
Tante Blås Squaw Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Svigers er ofte innom, og vi besøker gjerne dem. Vi bor i samme by. Jeg er så glad for at ungene vokser opp med besteforeldrene sine rett i nærheten, de har et innmari godt forhold. Jeg er fryktelig gammeldags og mener at når din svigermor lager problemer, er det mannen din som må ta seg av det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg syns det er for ofte. Har en veninne med lik svigermor og hun syns det rett og slett er skikkelig irriterende, og har ikke noe godt forhold til henne pga det. Min mor bor ganske nærme men ser vel barnebarnet hm skjeldnere enn en gang i uka men det varierer litt. Når man får barn er man jo en egen familie, og det blir for påtrengende for di fleste at svigers og andre komemr så ofte, mener jeg
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 En gang i uka er litt mye syns jeg. Tenk hvis dine foreldre skulle komme på besøk en gang i uka også (man skal jo ikke gjøre forskjell), da blir det to ganger i uka med besøk. Pluss annen familie og venner som vil hilse på... jeg hadde blitt stressa av det i hvert fall. Måtte jo ha hatt det ryddig til enhver tid også
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Tja vi ser de vel mellom 8-10 ganger i året.(oftest 8). De bor 1 time unna. Det syns jeg er litt sjelden. En gang hver 14.dag er vel passe.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 En gang i uka er helt greit, tenker jeg, så lenge besøket begrenser seg til 1-1.5 time. Da kan man servere kaffe uten å føle på at man må tine opp ting å servere de mat i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Svigermor er på besøk en kveld i uka,og det samme er min mamma. I begynnelsen syns jeg det var mye,men så kom jeg på en ting som hjalp veldig: De er ikke på besøk hverken for å se meg eller samboeren min:-) De vil treffe barnebarnet/barnebarna. Så bruk tiden de er der til å gjøre noe du har lyst til,eller kanskej ikke rekker til vanlig:) Avtal en fast dag så er du kvitt ett problem til.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Både svigermor og svigerfar er innom ca en gang i uka (de er skilt, så kommer ikke sammen) og det syns jeg bare er hyggelig. De kommer ikke for å spise kaker eller drikke kaffe, men for å hilse på og leke med barnebarna sine. De blir ikke lenge hver gang, ofte bare en halvtime og de ringer på forhånd for å spørre om det passer at de kommer. Hvis det av og til går mer enn en uke mellom fordi det ikke passer for oss, så syns de det er helt greit også.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Svigerforeldrene mine er sjeldent på besøk her, kanskje en gang i mnd, kanskje to.. Men så spiser vi middag der en gang i uka. Nå på vinteren når det blir fort mørk og vi trives best inne blir det sjeldnere besøk utenom. Men på sommeren kan vi se de tre - fem ganger i uka. Foreldrene mine ser vi også ca en gang i uka og mer på sommeren også der. Vi har gjerne besøk av alle på en gang også. Inviterer på vafler eller middag, grilling eller annet. Hvis du også gjør det "slipper du unna" med ett besøk Svigers bor på andre siden av jordet her, 4 min å gå 6 min å kjøre. Foreldrene mine bor 9 min unna med bil..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Så heldig barna dine er som har en bestemor som vil se dem så ofte som mulig. Luksus
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er veldig glad for at lillegull har en bestemor som bryr seg! De vil nok få mye glede av hverandre fremover. Jeg har et godt forhold til henne, men noen ganger kan det rett og slett bli for mye av det gode.. Men ja, dette er vel kanskje et luksusproblem Samtidig blir det et stressmoment når vi får dårlig samvittighet av å gjøre andre ting på "besøksdagene" deres. Men men, lurte egentlig mest på om det var jeg som var sær som synes at en gang i uka var OFTE.. Virker jo som om noen andre også synes det, så da gidder jeg ikke ha så dårlig samvittighet hvis det går over ei uke iblant HI
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Synes overhodet ikke du er sær HI.. Har selv en svigermor som helst ville kommet HVER dag. Og du merker at hun er der for å si det sånn! Ikke har hun vett til å gå heller. Kjerringa er redd for å være alene tydeligvis, hun sliter ut alle rundt seg. Til og med barnebarnet blir lei av henne. Synes en gang i uka når man jobber fulltid er altfor mye egentlig. De få timene jeg har med sønnen min på ettermiddagen vil jeg helst nyte alene sammen med han. Så får man heller finne på noe med besteforeldre i løpet av helga DERSOM DET PASSER. Gidder ikke å tilbringe hver helg med dem heller. Som noen andre sa, nå er det en ny kjernefamilie, og den er min svigermor såvisst ikke medlem i. Får sikkert reaksjoner nå, og bevares hun gjør endel fine ting for sønnen min også, men kjenner rett og slett ikke sin besøkelsestid. Og sliter ut alle rundt seg..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 Svigers får også litt abstinenser når de ikke har sett ungene på en uke, men i motsetning til noen av dere synes jeg det er kjempekoselig når de kommer på besøk. Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre. De har nå vært pensjonister et par år, og er veldig glad i alle sine barnebarn. Jeg har inntrykk av at de ser de fleste av dem minst en gang hver uke. Vi får mye hjelp til barnevakt, spesielt nå når jeg har vært så mye kvalm, aldri nei fra dem. Så de er gull verdt for oss. Min mor bor heller ikke så langt unna, men hun er ikke her så ofte. Men, vi ses vel hver 14. dag i alle fall. Blir litt annerledes, da hun fremdeles er i full jobb, og har ikke så mye energi til overs på ukedagene. Henne ser vi stort sett i helgene.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #15 Skrevet 8. januar 2011 Ser som regel minst en gang i uka (alle besteforeldrene). MEN det er fordi vi har lyst til at det skal være slik!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #16 Skrevet 8. januar 2011 vi ser svigers 1 gang i måneden ca.. min mor ser vi kansje hver 3 måned.. både svigers og mamma bor 1 time unna.. vi prøver å besøke de anhver gang.. syns det er greit slik at ungene blir vant med å være borte og,. jeg syns du må sette ned foten å si ifra at det er litt mye, for dere har mer familie dere må se. og familien din er like viktig som familien til din mann,. hadde jeg sett svigers 1 gang i uka, da hadde jeg blitt gal. fins grenser for hvor ofte vi vil se familie.. blir så mye og vi har stor familie så er mange og fordele tiden på...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #17 Skrevet 8. januar 2011 Dere får gjøre som en annen her foreslår da vet du, benytte sjansen og stikke på ukens mat-shopping når svigermor kommer. Kaffen får hun koke selv. Så får hun alene-tid med barnebarnet, og dere får litt mindre stress uka som kommer, med innkjøp og middag og alt det som hører til. Dette kan løses hvis du er interessert i å være konstruktiv. Og greier å svelge den kamelen at hun faktisk FORLANGER å få komme. Det er jo en "act of love" og egentlig er det jo positivt da. Hvis du synes det er ille så er det vel en fordel om du lar sønnen hennes ta det opp, så får de ordne opp seg imellom.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #19 Skrevet 8. januar 2011 Her ser nok begge sett med besteforeldre barnebarnet stort sett hver uke. Noen ganger kombineres det med pass, eller vi kommer innom og spiser middag... noen ganger kommer de innom her, men forventer verken ryddig hus eller servering, og ikke får de de heller, hehe! Dersom vi er borte i helgene er det ikke alltid det blir sånn, men synes tross alt det er flott at jenta vår får et godt forhold til besteforeldrene sine. Svigers bor 10 minutter unna, mine foreldre en halvtime, men ønsker å prioritere begge like mye, så svigers får kanskje flere jevnlige småbesøk, mens mine foreldre får flere overnattingsbesøk...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #20 Skrevet 8. januar 2011 La svigermor få ha en fast dag i uka hvor hun får være barnevakt? Tror jeg hadde blitt overlykkelig over barnefri noen faste timer i uka til å slappe av, komme ajour med husarbeid eller handle. At hun vil se barnet behøver ikke bety at dere må ha svigers på besøk. Om dere syns det er for ofte er det jo bare å si det til henne. Det er ikke alltid det passer med besøk eller å låne bort ungen ...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er enig i at det kan viske mye hvis hun forlanger oppvartning eller helst vil drikke kaffe med dere. Men hvis hun kommer for å være sammen med barnebarnet, ser jeg ikke problemet. Dere kan jo bruke den tiden på handling, trening, gå dere en tur sammen, ta en tur på kino, gå ut og såis middag etc!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #22 Skrevet 8. januar 2011 Jeg orket ikke besøk av svigermor en gang i uka. Vi har mange barn og stor fam, Endte med at hun baksnakker meg på det groveste til alle hun ser, så nå er det ikke noe gildt i det hele tatt. Hun er ei dame som liker baksnakking og vil helst ha det som hun vil. Det finner jeg meg ikke i. Hun får be om unskylding hvis hun vil se oss.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #23 Skrevet 8. januar 2011 Tusen takk for mange gode svar! Veldig fint at man får utpekt det positive i situasjonen noen ganger - noen ganger er det vanskelig å se det selv. Tipper jeg blir mer takknemlig for henne når vi får flere barn og mindre overskudd selv. :) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå