tante grusom master of law Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har aldri vært på charter, men nå skal jeg, guttungen og hans farmor på en ukes tur i mai. Anyhow, vi skal enten til Kypros eller Hellas, og jeg lurer på hvilke steder der som er fine. Jeg ønsker et barnevennlig sted, der det ikke er mye festing og plagsomme folk. Finnes det? Jeg er veldig glad i Italia, men har ikke lyst til å dra på charter dit. Ellers hadde det nok blitt dit. Jeg blir meget glad for tips!
Little Dreamer Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 karpathos.Der er det lite,nydelig ikke mange uteplasser.Kun bade kose seg og ørlite shopping og god mat:)
OsloMor Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Du mener vel "Hurra, vi skal på charter!";)?. Charter er undervurdert og ganske digg synes jeg. Karpathos er veldig fint, hadde deler av bryllupsreisen vår der for 100 år siden:). Og, manten var faktisk veldig god der ja. Men, hvorfor drar du ikke til Sardinia? Det er charter og Italia, synes det er den beste charterturen jeg har vært på. Mye skyldes sikkert den gode maten, da mat på charterturer er et sorgens kapittel. Men, skinker, oster, pasta, iskrembarer, god kaffe og deilig vin i Italia gjorde straks saken bedre. Fin strand og by var det der vi var også.
Gjest sug lut Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Parga. Veldig vakkert, veldig fredelig, vært der med toåring og det var helt supert. Jeg sakser: Parga ble grunnlagt på 1300-tallet og det gamle venetianske fortet vokter fortsatt over byen og vitner om perioden da Parga var under venetiansk styre. Ved havnen og strendene ligger det en rekke kafeer og tavernaer hvor tradisjonell mat og lokal vin står på menyen. I området bak havnen ligger de koselige smugene med butikker, internasjonale gourmetrestauranter og små barer. Byen har i høy grad lykkes med å bevare sin genuine sjarm og sitt landsbypreg. Inne i selve Parga er det flere fine strender. I utkanten, bak det imponerende fortet, ligger vakre Valtos Beach som er en kilometerlang grovkornet sandstrand. Like ovenfor stranden ligger de hyggelige tavernaene og kafeene. Du kan også besøke øya Sarakiniko med taxibåt, samt de vakre, nærmest uberørte strendene langs vestkysten. Anbefaler å bo på Enetico, http://www.ving.no/hellas/parga/enetiko?TravelFinderQuery=4418%3ad000101014386%3ad2011051612667%3a-1%3a8%3at0%3a0%3a4419%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a - det var da en stygglang link men skitt au.
tante grusom master of law Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2011 Tusen takk for svar, damer! Da skal jeg sjekke ut deres rekomendasjoner! Jeg må tilstå at jeg kanskje lider litt av charterfobi, men skal overvinne den frykten nå Jeg elsker jo å reise, og det er sikkert komfortabelt med charter når man reiser med barn. Kanskje jeg til og med chartrer oss til Italia? Takk igjen:)
prekæs Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Altså. Jeg har kun vært på Kreta, men etter å ha sett Kaptein Corellis mandolin med Nicolas Cage og Penelope Cruz (snart 100 ganger:))vurderer jeg en tur til Kefalonia. Lei eller kjøp filmen, fantastisk film og ett fantastisk landskap.
Tøysetipp Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Har reist en del i Hellas og har bare gode minner knyttet til de ulike stedene. Corfu, Rhodos, Kreta, Santorini, Lefkas, Lesbos og Parga. Med barn synes jeg Rhodos var det beste alternativet, med all inclusive, bamseklubb, flere barnebasseng, underholning for barn hver kveld etc. Er glad i å ta charter jeg. Så får det heller være om noen synes det er harry.
signe maten Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Vi var på Rhodos i høst, ett kjempefint hotell med masse å gjøre for barn. Ligger litt for seg selv, men er gode buss og taxi forbindelser til f.eks Rhodos by. Vi kommer til å reise hit med barn neste gang - uten tvil Det fantes ikke plagsomme folk eller mye festing, helt sant http://www.ving.no/hellas/rhodos-ostkyst/sunwing-resort-spa-kallithea
signe maten Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Vi var på Rhodos i høst, ett kjempefint hotell med masse å gjøre for barn. Ligger litt for seg selv, men er gode buss og taxi forbindelser til f.eks Rhodos by. Vi kommer til å reise hit med barn neste gang - uten tvil Det fantes ikke plagsomme folk eller mye festing, helt sant http://www.ving.no/hellas/rhodos-ostkyst/sunwing-resort-spa-kallithea
tante grusom master of law Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2011 Tusen takk for enda fler tips! Veldig bra! Alt skal nøye vurderes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå