Gå til innhold

Eyeliner...dere som har peiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle oppdatere sminken min i dag,og spurte dette kvinnemenneske om eyeliner. (Jeg har grønne øyne,og har svart og mørkegrønn eyeliner nå.) Hun mente at man burde bruke samme farge på eyelineren som man har på øyeskyggen? Kan dette være "rett"? Selv hadde hun på seg svart bukse og topp,og hadde en knallgrønn jakke over...og hadde da knallgrønn øyeskygge og eyeliner. Så jo kult ut det... Men er det liksom sånn det skal være??

(Ja,jeg er grønn...hadde et innlegg her for noen dager sider. Har 0 peiling på sminke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så god peiling på dette, men trodde noe av hensikten var at man skulle få fyldigere øyevipper når man bruker eyeliner over øyevippene. Hvis man skal ha samme farge som øyneskygge så kan man jo like godt droppe eyeliner og legge øyneskyggen tett på vippene..

Skrevet

Dama i butikken sa at det var for å fremheve fargen og øynene eeeenda mer....

HI

Skrevet

Man bruker eyeliner for å skape en forestilling om tette og fyldigere vipper, så nei man bruker til vanlig ikke eyeliner med samme farge som øyenskygge. Til fest derimot kan det være kult med litt fargerike eyelinere.

Mitt inntrykk er at de fleste som står i parfymerier og liknede butikker hvor de selger velvære-produkter ikke har så enorm kunnskap om produktene de selger.

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

For fremheving av grønne øyne, bruk lilla eyeliner! Helt vanvittig uansett om det høres litt rart ut. Hilsen ei annen grønnøyd.

Skrevet

Takk,takk :) Det så jo ganske kult ut på dama,men tenkte at det kanskje var litt "mye"...iallefall til hverdags.

Men er det rett og bruke eyeliner etter hvilken farge man har på øynene,eller skal man ha svart (hvis man bruker svart mascara)?

HI

Skrevet

Fikk tips om bl.a. lilla øyeskygge når man har grønne øyne ;) Men hvis man bruker lilla eyeliner,så må vel også øyeskyggen være lilla?? Eller så blir det vel helt kræsj?? :P

HI

Skrevet

Ikke hør på dama... Huff... Svart/brun ok!

Skrevet

Så det er ingenting "i det" at eyelinern skal ha samme farge som øynene? (som nevnt...har en mørkegrønn)

HI

Skrevet

Grå eyeliner er også pent om du har grønne øyne. Jeg er veldi lys i huden og bruker grå eyeliner til vannlig da svart blir litt for "hardt" på meg. Ellers så bruker jeg både lilla, brun og grønn øyenskygge. Men bruker stortsett grå, mosegrønn eller brun eyeliner.

Skrevet

Det kommer helt an på personen som skal bruke sminken, noen er mer kreative og ønsker å bruke fargerik sminke, men det er absolutt ingen regel som tilsier at man MÅ bruke eyeliner etter øyenfarge. Regelen er vel heller at man bruker mørkebrunt/svart dersom man først ønsker å benytte seg av eyelinere, igjen for å skape en illusjon om tette og fyldigere vipper.

Øyenskygge derimot bruker man for å fremheve øyenfarge. Lilla og brunt er kjempefine farger til grønne øyner.

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Gutta er ute og puppene henger - Jeg synes også svart eyeliner blir litt hardt på meg, men eyelinere er mye finere på dersom man duser kantene. Faktisk finnes det ingen bedre eyeliner enn den man får i kremform på butikker som hovedsaklig selger sminke (les; makeup store, visage ol.) Dersom man kun benytter seg av eyelinere i blyantform får man tak i noen som har en svamp i enden som man kan bruke til å duse kantene med, flytende eyelinere er sjeldent pent og er mye vanskeligere å duse.

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Jeg skal jammen meg prøve og duse kantene;) Takk for tips!

Skrevet

Bare hyggelig :-)

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Tusen takk for rådene ;)

HI

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden men, til hudpleier-kosmetologen:

Hvilken farver på eyeliner og skygge er pent til mørke brune øyne og mørkt hår ? :-))

Skrevet

Jeg bruker kun svart/grått/hvit Når jeg sminker meg til hverdags, synes det blir litt mye papegøye hvis du skal bruke en hel haug med farger.

Skrevet

Helt enig, jeg har også grønne øyne og bruker lilla eyeliner. Jeg bruker en litt mørk skygge mot eyelineren og en lysere lengre ut.

Trenger du hjelp med sminkevalg, ta en tur på estetique, der er det mye god hjelp å få :)

Skrevet

Annie 23:07

Valg av farger kommer like mye an på personen som på fargene personen består av (hudfarge/tone, øyenfarge, hårfarge osv.) De fleste med brune øyne kan bruke ganske mange forskjellige farger innenfor makeup. Husk også at man selv avgjør hva man kler og ikke kler, man føler seg enten tilpass eller utilpass med diverse farger, det er helt opp til deg hva du ønsker å bruke av farger. Innenfor makeup er det et utallig valg av farger og toner så vær kreativ og utforsk! :-) Grønne toner, så vel som bronse-toner (litt skimmer bl.a) er veldig fint på personer med brune øyne :-)

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Hvordan bruker man eyeliner i kremform da? Har aldri hørt om det en gang, jeg? Jeg bruker bare blyant, da jeg synes flytende gjør at man får veldig markerte streker.

Skrevet

Jeg har forresten glemt å ta med at man godt kan bruke to forskjellige farger på eyelineren, altså en mørk eyeliner til øvre vippekant og en i samme farge/tone som øyenskyggen til vippekantene nede. Dersom man ikke har den rette fargen på eyeliner som på øyenskygge (til vippekant nede) kan man erstatte dette med øyenskygge. Man kan også bruke mørk eyeliner på nedre vippekant, duse den ut med q-tips/svamp for deretter å påføre litt av øyenskyggen man bruker den dagen.

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Annie 01:55

Jeg skrev i et av svarene ovenfor at man kan få tak i eyeliner i kremform på bl.a makeup store og visage. Kan også bestilles via nett, eller så kan gå til nærmeste parfymeri og høre om de fører eyeliners i kremform (heller tvilsomt ettersom esthetique ikke selger duo-concealers engang). Eyeliners i kremform egner seg best på øvre vippekanter.

- Hudpleier/kosmetolog -

Skrevet

Tusen takk for svar, så hjelpsom du er da:-) Hilsen meg som spurte om krem-eyelineren.

Vet du også hvor det er Make up store i Oslo?

Skrevet

Annie 02:10 - Jeg har ikke sett svaret ditt før nå, men du finner Make up store bl.a på Majorstuen, er ikke langt å gå fra t-banen. Er forresten bare hyggelig å kunne hjelpe til :-)

- Hudpleier/kosmetolog -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...