Gå til innhold

Dere som skal føde på abc...


trippeltopp

Anbefalte innlegg

...går dere på jordmorkontroll på helsestasjonen før dere begynner å gå på abc..? Er jo ganske sent man begynner med kontrollene der, og husker at jeg gikk til helsestasjonen først, men er i tvil om det er nødvendig eller ei... Får veldig lite info og oppfølging hos legen så kunne jo vært litt hyggelig å gå til en jordmor...hmm.. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk der med førstemann og da var jeg bare på jordmorkontroller på ABC. Dersom jeg trengte lege for sykemelding etc, var jeg hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...men hvem målte magen og sånt da...for det er vel meningen at man skal følge med på magemål ift. om barnet vokser normalt? Skjønner ikke helt dette :Ooo

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror, etter å ha snakket med legen om det, at det ikke er så dumt å gå til jordmor der hvor man bor. (Jeg gjorde det sist jeg var gravid, men har tenkt at jeg ikke trenger det denne gangen.. for så å endre meg igjen;)) Som min lege sa så har jordmor ofte litt bedre tid og kan svare på andre spørsmål og gi en annen innfallsvinkel en hva leger kan. De kjenner jo ofte fødestedene også og kan fortelle om hvordan det er der mm.

Her der jeg bor kommer jeg gå til samme jordmor med babyn når h*n er født, så det kan være fint å ha møtt den personen som skal følge opp barnet også.

 

Så det blir jordmor/helsestasjon for meg - kanskje ikke så ofte bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ABC som tok seg av målingene. Jeg var der nok oftere enn det ser ut som du skal (dette er snart 5 år siden) kanskje hver 6 uke?

 

Jeg synes det var helt grei oppfølging, men jeg er over middels paranoid pga min jobb og jeg synes ikke de klarte å møte meg på mine bekymringer og spørsmål.

Det var nok kanskje feil sted for meg å være også, med min innstilling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva jeg skal. Har fått første time til kontroll i begynnelsen av mars så er vel da rundt 21 uker eller noe sånt. Får se hva de sier om hvor ofte jeg skal gå. Har ikke født der før. Sist gang gikk jeg til jordmor hver gang i stedet for legen, men nå har jeg byttet helsestasjon og aner jo ikke noe om de jordmødrene som er der. Jeg tar det litt som det kommer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar alle sammen :)

Får se litt hva jeg gjør - kunne litt tenkt meg en tidlig sjekk for å få målt magen, i og med at den er så veldig stor ift. hvor langt på vei jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...