Gå til innhold

Underlivet mitt tåler ikke sex!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hva det er og det er så irriterende. Men nesten hver gang jeg har sex med kjæresten så får jeg plager etterpå. Kjenner det er irritert og litt hovent nedentil, murring/verk nederst i magen og noen ganger kommer det blankt slim. Det er ikke veldig vondt, men ubehagelig murring og irritasjon. Dette varer ofte et par tre dager før det går over igjen. Så om vi har lyst på sex i mellomtiden så må vi vente til "plagene" går over.

Det er ikke alltid det er slik, men ganske ofte. Spesielt har jeg merker det ved skifte av partner. I begynnelsen av forholdet fikk jeg en skikkelig betennelse i eggstokkene. Kan det være noe med bakteriefloraen, ømfintlighet, sopp eller hva?

Har testet meg for kjønssykdommer og verken har eller har hatt noen. Har også vært til gynekolog for en stund tilbake siden og tatt ultralyd av eggstokkene, alt var fint. ( noen småyster på eggstokkene, som legen sa var helt normalt).

Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje du ikke tåler sæden hans, eller hvis dere bruker glidekrem at du ikke tåler den??

Skrevet

Kommer han inni deg eller bruker dere kondom? Kan du reagere på sæden hans?

Skrevet

Du er ikke allergisk mot spermen hans da? Prøv en gang med kondom å se hvordan det går.

Anbefaler dere å snakke med legen om dette. Det er nok hjelp å få så dere kan få et fint sexliv.

Skrevet

Jeg ville prøvd med kondom og rikelig med glidemiddel.

Skrevet

Nei det er ikke noe med sæden, har vært det samme om han har hoppet av eller vi har brukt kondom. Faktisk enda verre med kondom, som om det blir enda mer irritert da.

Har hatt en del soppinfeksjoner da, får det f.eks om jeg bruker trange bukser en dag. Så er jo mulig det er det, men det klør ikke.

Skrevet

Jeg kan ikke si helt hva det er, men jeg kjenner meg igjen i hva du sier. Jeg har et veldig rart underliv. Jeg har vært til utallige underskøkelser, og lite funn. Men, jeg er blitt påvist en sykdom, endometriose. For meg å ha sex er heller ikke noen dans på roser. Med kondom med masse glidemiddel er faktisk mye verre enn uten. Da kommer svien, irritasjonen, og kløe. Der og da er det igen soppinf, men utav det blir det det. Og det blir faktisk en so til de grader h...vondt med kløe. Ut også kommer hvitt slim.

Kur for meg har det til dags dato ikke funnet. Det som fungerer akkurat der og da, er uten kondom med maaaassssse glidemiddel. Det er veldig viktig, at du ikke får tørre slimhinner. Blir de tørre blir skaden enda verre.

Skrevet

Hm, ja det kan jo være. Har hørt om endometriose, må lese litt mer om det. Vi bruker ikke glidemiddel, men jeg produserer som regel plenty selv hehe.

Men har du vondt under samleiet? Jeg har svært sjelden vondt under samleiet, men neste dag. Men det er noen ganger når vi har sex jeg får vondt i spesielle stillinger, som om han kommer borti noe inni der:/

Hi

Skrevet

JEg kunne ha skrevet innlegget selv.

over et årsiden fødsel og underlivet mitt blir også slikt, derfor blir det maks sex et par ganger i uka.. Det må reparere seg for hver gang..

utrolig frusterende, og fastlegen min mener det er psykisk!! for hun kunne ikke finne noe når hun undersøkte meg.

Skrevet

Kan godt skyldes langvarig soppinfeksjon. Evt et resultat av en soppinfeksjon du har hatt, men som du ikke har lenger. Det hadde jeg siden jeg fikk soppinfeksjon da jeg var gravid. De behandlingene som gravide kan ta funka ikke (gravide kan jo ikke ta sterk soppmedisin, canesten og pevaryl hjalp ikke), så jeg måtte bare leve med det. Var faktisk veldig behagelig å ha på yoghurt naturell i underlivet. Sæd er det verste, for deg er tydeligvis kondom heller ikke så bra. Ville faktisk anbefalt deg å avstå fra sex en liten stund og lagt om kostholdet og klær. Unngå ting med sukker og gjær i og prøv å få i deg sitrus (appelsiner, appelsinjuice osv), gå med løse klær nedentil og bomullstruser som er vaksa på minst 60.

Ville tro at problemet du har er sammensatt, men tror ikke det skader å prøve disse rådene.

PS. Når jeg tok vaginale soppiller, så ble faktisk underlivet mitt verre, men gikk greit med krem.

Skrevet

Husker forresten at jeg så noe lignende på programmet Pinlige sykdommer på nrk for noen år siden. Da var det ei dame som hadde diverse problemer med underlivet. Men legene fant ikke noe konkret så de ga henne en veldig generell diagnose, husker dessverre ikke navnet, men det var liksom sånn diagnose som de ga kvinner med problemer som de ikke fant ut hva var. Og det er visst en del kvinner i Storbritannia som har denne diagnosen.

Skrevet

Jeg var slik etter at jeg fikk mitt første barn, varte i 18 mnd. Fikk flere beh for sopp, BV og også noe oppi der med bakteridrepende.

Hadde infeksjon i livmoren, tror jeg.

Hjelp med en skikkelig kur med antibiotika. (fikk heldigvis halsbetennesle 18 mnd etter fødsel....)

Skrevet

pass på at mannen vasker seg ordentlig, med ph riktig og sensitiv såpe. hvis du får sopp pass på å gi mannen behandling mot sopp også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...