Gå til innhold

Formen da?- Hvor "gravid" føler du deg?


Peispå!

Anbefalte innlegg

Jeg var endel uggen og veldig trøtt i 1.tri.

Nå er formen mye bedre på de områdene, men begynnende bekkenløsning og mye hodepine har overtatt.

Magen har skutt ut i rekordfart men føler meg ikke kjempegravid...

Skal bli så deilig når man får kjenne små spark.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det slik som deg jeg også. Har akkurat kommet over i andre trimester og føler at energien og formen er stigende i positiv retning. Føler meg ikke super gravid akkurat, men magen begynner så smått å komme! Var på UL i dag og det var fantastisk å se den lille og at alt var normalt. Det ble litt mer virkelig da. Hvordan merker du bekkenløsningen? Jeg har hatt endel vondt i baken/ halebein føles det ut som. Føler meg litt stiv i den regionen. Burde man snakke med legen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRRR!!

Skrevet flere innlegg nå som tydligvis ikke blir registrert...

Synes det høres ut som noe av det samme som jeg føler..tok det opp med legen og hun skrev ut henvisning til fysio med engang. Var ingen vits i å vente for å se det an sa hun. De beste resultatene kom jo raskere man begynte behandling, så da får vi se da:-)

Er ikke ille plaget, men det er vondt å snu seg rundt i senga, sitte eller stå for lenge, og er jeg så dum at jeg legger meg på ryggen, da kommer jeg meg ikke opp....

Deilig med helg, gubben står å lager mat på kjøkkenet og jeg koser meg sammen med lillegull på 3 år som har 40 i feber i sofaen....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min form er dårlig, jeg er kvalm hele tiden. Untatt noen timer når jeg sover;) Stakkars mannen min gjør alt i heimen med barn, handling og laging av mat, legging og barnehage. Satser på at det gir seg hvert øyeblikk. Det er slitsomt å føle seg dårlig, men det er også slitsomt for omgivelsene å skulle være støttende hele tiden. De kjenner det jo ikke på kroppen!

God bedring til 3-åringen din Trønderline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Bekken og Barn på Skøyen hvis dere bor i nærheten av de. De har fysio og kiropraktor. Har selv hatt god erfaring med kiropraktor på låsninger i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg er nettopp over i 2. tri og formen er bedre, men ikke helt på topp. Fra midten av 1. tri og fram til nå har jeg vært mye uggen, kvalm og kastet opp. Det værste er at jeg blir så kvalm når jeg blir sliten, og det er ikke sjelden jeg blir sliten med en stressende jobb og en lita på 16 måneder som ikke sover så godt om natta...

 

Nå er formen som sagt bedre og jeg er 100 % tilbake på jobb, men er usikker på hvor lenge det varer pga begynnende bekkenløsning. Det var den som fikk meg sykemeldt sist og jeg kjenner godt at den er på vei nå, selv om det fortsatt ikke er veldig plagsomt.

 

Magen har kommet godt ut ja, men den er veldig lav så jeg ser jo bare feit ut, hehe. Men sånn var den sist også, var ikke egentlig skikkelig gravidmage før jeg kom til 3. tri.

 

Nå går jeg og venter på ultralyd på fredag, en privat. Og ordinær ultralyd i februar. Og spark! Jeg vil kjenne spark (er nok lenge til da....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 12+0 i dag og er veldig letter. Har nemlig bare erfaring med 2 stk SA fra tidligere svangerskap, dog mye tidligere enn jeg er nå.

 

Jeg hadde veldig mange murringer hver eneste dag fram til uke 10, så stoppet det helt opp. Da jeg var 11+2 var jeg på UL og så en spellende baby. Jeg kjenner meg ikke særlig gravid, det eneste er at jeg er veldig trøtt og slapp. Jeg trenger et par timer med søvn midt på dagen hver dag for å kunne fungere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, disse bekymringene da..... Blæh!

Er 15 fullgåtte uker idag, men slapper liksom aldri helt av. Har hatt 2MA ifjor, (uke14 og 10) og dette ble min 3.graviditet på 10 mnd..... skal ihvertfall ikke klage på at jeg ikke er fruktbar!

Gått til spes.gyn for ul hver 14.dag og alt er toppers! Men, etter fjoråret overanalyserer jeg alt...nå er det plutselig galt at magen ikke er treg lengre....må nesten le av meg selv. Her har jeg gått i 14 uker med så hard mage at jeg klarte kanskje en runde m bommelom i uka, og da var det vondt!

De siste to ukene har det gradvis blitt bedre, og da blir man plutselig dritbekymra...??!! Heldigvis bare 9 dager igjen til neste ul, skal bli deilig å forhåpentligvis se vilt liv inni der igjen. Så skal vi se etter kjønn, gleder meg veldig:-)

Nok en gang tenker jeg at det skal bli godt å komme så langt at vi kjenner liv hver dag, så man kjenner seg ordentlig gravid!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg. Ble gravid januar 2010 og mai 2010, begge endte i SA, men det var etter 5 og 6 fullgåtte uker. Sleit med den ene SA'en i 8 uker, så jeg er ganske hysterisk for at det skal skje flere ganger. Har vært til UL uke 8+0 og 11+2, det har vært helt fint begge gangene, men slår meg likevel ikke helt til ro med at alt er bra.

MA uke 14 er jo veldig sent da. Jeg prøver å være optimistisk og tro at jeg er trygg nå, ellers skremmer jeg vel bare i hjel meg selv.

Men det er jo klart at jeg går rundt og kjenner hele tiden om jeg har kjent det og det tidligere, hvorfor ting ikke kjennes ut sånn nå, når det har gjort det tidligere osv. Helt håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...