Makko med to små gutter Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Har en gutt som snart blir 2,5år. Han er ca 17kg og ca 1meter lang. Har kjøpt ny bil og trenger derfor et nytt sete. Har et beesafe fra før, men lite hensiktsmessig å kjøpe et nytt sete som går til 18kg! Vil gjerne fremdeles ha han bakovervendt, men finner ingen seter som gjør det ok i test bakovervendt til 25kg. Noen tips om hva vi velger?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Ville ha gått for et vanlig bilsete når gutten din er så stor, rett og slett fordi det er så lite plass i setene med fempunktssele. Litt samme situasjon med jenta vår da hun var 2,5, men hun var mindre enn din, men besafe setet var for lite, selene passet ikke, og det var ikke vi som gjorde feil. Kjøpte et vanlig sete, og håpet på å ikke krasje, noe vi heller ikke gjorde. Fant et gammelt fempunktsete forovervendt som vi brukte i en overgangsperiode.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Britax multitec går til 25 kg. bakovervendt. Vil mye heller ha det setet enn å snu barnet for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Jeg ønsker ikke å kjøre rundt å "håpe på at vi ikke kræsjer"! Selvfølgelig gjør jeg jo det, men ønsker å sikre både oss selv og barna så godt som mulig hvis uhellet skulle være ute. Veit at jeg ikke kan tilgi meg selv om ungen blir "alternativ" etter en kræsj fordi jeg valgte å spare 3000kr på å gå rett over til et "storgutt sete". Som en kompis av meg sa, se på bilsete som tilbehør til bilen, ikke som tilbehør til ungen, -da virker det straks ikke så dyrt! Britax multitec, -har dessverre gjort det ganske dårlig i test. pila Akta Graco Belogic, ser absolutt ut som et godt alternativ!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Britax multitech har gjort det veldig bra i tester, men kun som bakovervendt sete, ikke om man har det fremovervendt. Ellers er britax 2way elite et bra og rimelig sete. Min gutt er like gammel og like stor som din, og jeg vurderer selv beltestol nå, enten det eller ny bil... Men jeg har 2 bakoverendt 9-25 kilo seter i bilen nå og foran har vi ikke nok plass til bena, og mannen klarer ikke å sitte i nærheten av komfortabelt når vi kjører... Vanskelig valg, vil jo heller ikke gamble på at man ikke krasjer. Men er ekstremt lei av liten plass nå, og vet ikke om vi kan ta oss råd til ny bil:-(
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Har ikke funnet en eneste test av Britax multitech der det gjør det bra i test. Tar gjerne imot link! Er ikke avhengig av at noen kan sitte i passasjersetet foran i bil nr2.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Så lenge du monterer mulitiec riktig er det et bra sete, og har det bakovervendt. Det har skåret dårlig pga. lett for feilmontering? Når barna er over 15 kg og alikevel sitter framovervendt er det på tide med beltestol. Mye tryggere.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Har fremdeles ikke funnet en test som tester multitech setet bakovervendt...
Makko med to små gutter Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2011 Dytter, noen som kan gi meg link på test av multitech setet bakover?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå