Gå til innhold

Bør jeg ringe legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 5år og har hatt feber siden søndag,i går var den rundt 38grader og nå er den 39.3,bør jeg ringe legevakta?er vel ikke bra å ha feber så lenge?var hos legen på tir men fant ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bedre å ringe legevakta og høre hva de sier der.

Skrevet

Gi henne paracet. Vent 30 minutter. Se om feberen hennes går ned. Går den ikke ned, burde du vurdere allmenntilstanden hennes. Er hun veldig slapp og ikke får i seg drikke, burde du dra inn på legevakten. Går feberen ned, sørger du for å putte i henne det hun vil ha av spise og drikke. Er ikke godt å spise eller drikke når man har feber.

Skrevet

Nei, du burde ha ringt fastlegen i åpningstiden om du mente det er nødvendig i dag. Legevakten er til akutte ting eller ting som forverrer seg drastisk, ikke fordi folk ikke gidder å dra til fastlegen..

Skrevet

Hadde gjort som hun over her skriver. Gi paracet og ringe legevakt om ikke feber går ned da! Men skjønner ikke hvorfor du ikke har ringt fastlegen før idag!

Skrevet

Du burde ringt legen på dagtid i dag.. Men nå når du av en eller annen grunn ikke har gjort det så hadde jeg ringt legevakten enten i kveld om allmenntilstanden er ille, er ventet med legevakten til i morgen tidlig å se an hvordan natta går.

Jeg hadde selv sønnen min til legen midt i uka en gang, normal crp (på 45 eller noe, så litt i grenseland). Når lørdagen kom var han fortsatt syk, enda litt dårligere. Ringte legevakten og la ut om sykdomsforløpet. De sa da at de ville ha han ned. Da hadde crp steget til over 100. Halsbetennelse hadde han. Han var bare 1,5 år da.

Men det er jo ingenting i veien med å ringe legevakten å forhøre seg. Så kanskje de vil ha dere inn til en sjekk i kveld.

Skrevet

Jeg har ikke ringt fastlegen fordi hun har vært feberfri i hele dag,feberen kom igjen for en time siden.

Skrevet

Hadde ikke ringt. Hun er 5 år og har ikke høy feber. Bestill ny time til henne i morgen hos fastlegen. god bedring!

Skrevet

16.54 har tydeligvis en snill fastlege siden det er åpent på lørdager :P

jeg hadde nok ringt dem for å få råd. da er det jo de som avgjør om hun trenger undersøkelse ;)

kanskje de bare har noen gode råd som funker :)

hvis de ser at det er grunn til å undersøke henne så gjør de det.

de er til for oss som trenger dem vettu :) og hvis DU føler at du trenger dem så skal du ikke høre på hva andre sier om at det "ikke er alvorlig nok" osv..

Lykke til!

og god bedring til jenta di!

Skrevet

Nei... det bør du ikke....

Skrevet

Vi har vært på legevakta og begge ungene har svineinfulensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...