Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hvor ofte veier dere dere? Jeg har nettopp begynnt å slanke meg og vil jo helst at kiloene skal rase av, men de gjør sikkert ikke det da;) Er en gang i uka greit å veie seg, eller vil man da bli skuffet hvis man ikke har gått ned? Jeg er ikke en skikkelig super slanker altså, men tidligere spiste jeg sjokolade og andre godsaker HVER DAG, nå har jeg gått 6 dager uten å spise så mye som en liten sjokoladebit:) Jeg har heller ikke drukket noe brus, kun te og vann. Spiser 3-4 ganger daglig, frokost, lunsj, middag og noen ganger kveldsmat (frokostblanding til frokost, knekkebrød til lunsj, prøver å spise sunn middag og knekkebrød til kveld) Innimellom måltidene spiser jeg litt frukt og nøtter. Skal jeg ta sjansen å gå på vekten i morgen, da det har gått ei uke? Eller burde jeg vente litt? Og er det "lov" og spise litt søtsaker på lørdag?)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Når jeg slanket meg hadde jeg veiedag hver fredag. Lørdag var dagen hvor jeg kunne unne meg det jeg ville ha. Men ofte spiste jeg en god fredagsmiddag, vanlig slankemat på lørdagen, men god lørdagsmiddag og litt godis. Jeg hadde veiedag på fredager fordi da var det nesten en uke etter spisedag =P Jeg måtte ha en dag i uka hvor jeg kunne spise det jeg hadde lyst på. Ellers hadde jeg nok mistet motivasjonen fort. Nå skal jeg ned 5-6 kilo, kommer til å følge det samme, veie en dag i uka + måle hofter, lår og midje. Ingen streng slankekur, men kutte ut all småspising av usunne ting på kveldstid. På dagen er jeg veldig flink. Men det er den kjedespisingen på kvelden jeg må slutte med. Må få kjøpt meg en vekt, for merker at når jeg ikke kan veie meg har jeg ikke motivasjon heller. Da driter jeg liksom i det.. Så mandag må jeg kjøpe vekt og starte slankingen, mandags morgen ;o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Når jeg slanket meg hadde jeg veiedag hver fredag. Lørdag var dagen hvor jeg kunne unne meg det jeg ville ha. Men ofte spiste jeg en god fredagsmiddag, vanlig slankemat på lørdagen, men god lørdagsmiddag og litt godis. Jeg hadde veiedag på fredager fordi da var det nesten en uke etter spisedag =P Jeg måtte ha en dag i uka hvor jeg kunne spise det jeg hadde lyst på. Ellers hadde jeg nok mistet motivasjonen fort. Nå skal jeg ned 5-6 kilo, kommer til å følge det samme, veie en dag i uka + måle hofter, lår og midje. Ingen streng slankekur, men kutte ut all småspising av usunne ting på kveldstid. På dagen er jeg veldig flink. Men det er den kjedespisingen på kvelden jeg må slutte med. Må få kjøpt meg en vekt, for merker at når jeg ikke kan veie meg har jeg ikke motivasjon heller. Da driter jeg liksom i det.. Så mandag må jeg kjøpe vekt og starte slankingen, mandags morgen ;o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Når jeg slanket meg hadde jeg veiedag hver fredag. Lørdag var dagen hvor jeg kunne unne meg det jeg ville ha. Men ofte spiste jeg en god fredagsmiddag, vanlig slankemat på lørdagen, men god lørdagsmiddag og litt godis. Jeg hadde veiedag på fredager fordi da var det nesten en uke etter spisedag =P Jeg måtte ha en dag i uka hvor jeg kunne spise det jeg hadde lyst på. Ellers hadde jeg nok mistet motivasjonen fort. Nå skal jeg ned 5-6 kilo, kommer til å følge det samme, veie en dag i uka + måle hofter, lår og midje. Ingen streng slankekur, men kutte ut all småspising av usunne ting på kveldstid. På dagen er jeg veldig flink. Men det er den kjedespisingen på kvelden jeg må slutte med. Må få kjøpt meg en vekt, for merker at når jeg ikke kan veie meg har jeg ikke motivasjon heller. Da driter jeg liksom i det.. Så mandag må jeg kjøpe vekt og starte slankingen, mandags morgen ;o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Takk for svar:) D satser vi på en gang i uken, skulle vel egentlig gått ned 10 kg, men klarer jeg 6-7 skal jeg være fornøyd også Lykke til til deg også!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Huff å mange ganger det innlegget kom da! =S Teite de sidene er for tiden.. Takk for det! )
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Vekten kan variere masse fra dag til dag, så ikke vei deg oftere iallefall. Det vil bare være deprimerende og lite motiverende om du har gått opp noen 100 g fra forrige dag. Så max en gang i uka. Da blir det mer riktig, pluss at du holder motivasjoen oppe og de sier jo at man skal være fornøyd med 0,5 kg i uka, da skal det mer til for at de smyger seg på igjen også. Mer enn 0,5 kg er ofte muskeltap, og man vil jo ikke bli slappere i fisken
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Nei, det vil vi ikke være nei;) Har begynnt med Pilates hjemme i stua, så skal jeg bli flinkere å gå turer. Til sommeren blir vi så fine atte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå