Gå til innhold

Alenemødre!! Kan dere se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nettopp blitt alene... (Veldig trist situasjon da det var BF som plutselig gikk..) Men... jeg ønsker å bli boende i leiligheten med barna... 2 soverom er det her... har minsten på mitt rom enda, hun er bare 3 mnd. Og største på sitt eget rom... Men hvor søke bostøtte?

Må ha det for å klare dette alene.... Får noen av dere det?

Hvor dyr husleie og hvor mye får dere? Tusen takk for svar... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har husleie på 6200,- Får ingenting i bostøtte

Skrevet

bostøtte kan du søke om hos nav! vil tro at du får det , ihvertfall nå som du er alene! vi får halvparten av husleia i bostøtte, betaler nesten 7000 og får 3500 i bostøtte!

Skrevet

gå inn på husbanken.no og "beregn bostøtte".. der vil du se hvor mye du får..

jeg fikk vite at jeg kun får 1000 i bostøtte når gutten blir født.. men da går jeg til nav eller kommunen og søker litt mer "spesifikt"...

men når du beregner på nettet så husk å sette på antall personer i husstanden riktig ;)

Skrevet

Om du får botøtte eller ikke, kommer kun an på hva din inntekt var i 2010. Ikke hvor mye utgifter eller høy husleie du har. Jeg mistet bostøtten min nå, fordi inntekten i fjor var høyere enn deres satser.

Dem skal kun fange opp de som har veldig lav inntekt. Og da snakker jeg nesten på fattiggrensa. Det er strenge regler på det der vistnok.

Du kan regne ut bostøtten her :

http://www.husbanken.no/Globalt/Systemartikler/Beregning%20av%20bostotte.aspx

Skrevet

Takk.. skal forhøre meg... Har husleie på 9000 kr mnd + strøm og har vel 17 000 utbetalt i mnd... Men mindre blir det når jeg går over på os i juni....

Skrevet

Du kan også søke om : ekstra barnetrygd, småbrnstillegg, os, og barnebidrag..I tillegg har du karv på redusert barnehage/sfo regning.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en tlf til nav og avtalt et møte. SÅnn at du kan få vite hav slags stønader du har rett på og hav du trenger av dokumentasjon.

Men det aller første dere må gjøre er og få avtalte en time til mekling. Dette gjør dere på familievern kontoret.. Du må ha en meklingsattest ellers så vil ikke nav behandle søknadene dine. Vil ikke far møte så møter du og får den attesten.

Sørg også for og få til en skikklig samversavtale på ungene. Få ned hvor mye samvær far skal ha, få med ALLE ferier, heligdager og høytider. Det kan spare der for mye krangling i fremtiden.

Siden babyen er så pass liten så får nok ikke far noe fast samvær med henne, han får henne alltså ikke på overnatting. Her får han sikkert noen timer enten hjemme hos deg eller hjeme hos han. Men det kommer jo an på om du ammer eller ikke.

Lykke til;)

Skrevet

Bostøtte søker du om på servicekontoret i kommunen du bor i. De tar ikke bare hensyn til fjorårets likning. Du kan fint søke med dagens inntekt. Men da må du legge ved opplysninger om alt av inntekt, bidrag, barnetrygd osv.

Mener grensa går på rundt 200 000 kr. i året. Men gå inn på husbanken.no Mye info der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...