Gå til innhold

sykehus innleggelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å bli lagt inn på sykehuset?

Har vært syk i 8 dager nå, men ikke ille syk før de tre siste. Har utrolig hals smerte, hoster til jeg kaster opp, hodepine og veldig høy feber. Sover maks 2 timer pr natt.

Er straks høygravid, så kan jo ærlig si jeg er utslitt av dette, har normal temp på 34,9- 35,2 men nå ligger den konstant mellom 37,5 og 39,7 :(

Var hos legen i går, han sa at hadde jeg latt det vente noen dager til, ville jeg vært innlagt på dagen, men i stedenfor fikk jeg antibiotika og beskjed om å holde senga. Er såpass utslitt at jeg bare gråter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være medisinsk indikasjon for innleggelse da, at du er sliten og har det fælt er ikke "grunn" nok... Hold senga, sørg for å holde feberen nede med paracet, få i deg mest mulig væske og gi antibiotikaen en sjanse til å virke.. Hadde legen ment det var medisinsk nødvendig med en innleggelse hadde han ordnet det, men han mener åpenbart at det ikke er så prekært enda.... Føler du deg ikke bedre i løpet av et par dager så ta kontakt med legen igjen... Blir du verre så ta kontakt med lege/legevakt.. God bedring!

Skrevet

Har virus angrep på luftrør og spiserør, har nesten ikke spist noe på 5 dager, ender opp med en liten drikkeyoghurt pr dag, og stortsett ender det med at jeg kaster det opp igjen. Legen sa jeg var i grenseland for innleggelse i går. Drikker rikelig med vann og holder seng/soffa, må varieres, da det av og til blir pustebesvær å ligge i senga.

Skrevet

Normalt 35 i temp? Det er jo under kropstemp.

Har hatt det på samme måte som deg de siste 9 dagene nå, og kjenner at det begynner å komme seg. De ville legge meg inn i går, fordi det hadde utviklet seg til en lungebetennelse, og graviditet i uke 37 og lungebetennelse er ingen god kombinasjon, da oksygenet i blodet mitt var veldig lavt. Jeg fikk heldigvis ligge hjemme på sofaen isteden, fordi jeg bor 5 minutter fra sykehuset, men er skrevet inn så jeg kommer direkte inn om det skulle bli verre.

Du har ingenting å bekymre deg for, altså. Halve Norge ligger med influensa/forkjølelse, og det er helt sikkert det du har :)

God Bedring!

Skrevet

Du blir ikke innlagt fordi du er sliten og har det fælt, men fordi det er medisinsk nødvendig.

Tipper grunnen til at legen da at om du hadde ventet noen dager så hadde du blitt innlagt, har å gjøre med medikasjon. Da kan det hende du hadde trengt antibiotika intravenøst eller væske intravenøst.

Sykehuset får jo ikke gjort mer enn du gjør hjemme nå; medisinering og hvile.

Skrevet

vet jeg har lav normal temp, ligger i familien, min mor har samme tempratur. Lå inne på sykehuset for to år siden, etter for tidelig fødsel i uke 21, tok meg 3 dager å få de til å forstå at tempraturen min er så lav.

Føles bare slitsomt, samboeren har det sammen, men han kan sove 18-20 timer pr dag. Samtidig har han diabetes, så blir jeg som løper og passer på at han sjekker blodsukkeret regelmessig.

Skrevet

For å bli innlagt på sykehus så må det være medisinsk begrunnet, man kan ikke "bare" være utslitt, samme hvor utslitt du er.

Indikasjoner for å legge inn noen er jo hvis de trenger intravenøs medisinering, enten av antibiotika eller væske.

Så lenge legen vurderer det dit hen at du kan ta antibiotika per os så trenger du nok ikke det intravenøs.

Regner med at du tar paracet for feber og hodepine, du kan ta inntil 1 gram x 4/døgnet.

Den beste medisin er å sove /hvile masse, og pass på å få i deg nok væske. Dette og vil nok gå over.

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...