Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Nå har hostinga holdt på i flere uker, men med en ekkel intensivitet den siste uka til 3-åringen min. Lite søvn, tungpust, utslett og bjeffende hoste i timevis non-stop med påfølgende oppkast. Var til lege senest i går, konklusjonen er som alltid; virusinfeksjon i luftveiene og falsk krupp. Får rikelig med væske, står i kald luft, over damp i bade karet, ligger med hodet høyt(dvs sitter å sover..)luftfukter, har vinduet på soverommet åpent, har plenty medisiner, men ingen ser ut til å hjelpe. AHHH, blir så frustrert å lei meg av å se hvor tungt det er. Regner med at det er flere som har det sånn nå i vinter? Men, er det noen som har et vidunder råd? noe som hjelper? Hadde vært evig takknemlig.....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Hvis barnet har vært sånn i flere uker er det merkelig at dere ikke fikk Prednisolon?? det fikk jeg til dattera vår når hun var liten og slet med falsk krupp.. falsk krupp er en betennelses tilstand og Prednisolon virker raskt og effektivt.. dosen reguleres av barnets vekt og er enkel og gi i tablett form som kan knuses.. På sykehuset gis det i pulver form via innhaleringsmaske dersom det er akutt behov for det..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 når et barn hoster så mye at det brekker seg over lengre tid så må man få ordentlig medisin!corsylan er ikke allment kjent å bruke til barn fordi det er kraftige saker,men det lammer litt nede i halsen og hostinga stopper med en gang!man må jo tenke på det stakkars barnet som ens livskvalitet er foferdelig dårlig! gå til en annen doktor og forlang sterkere medisin,man skal ikke ha det slik over lengre tid!stå på krava!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Legen kan bestille eller du kan få på legevakta, noe som heter Betapred. Det er vidundermiddel for oss, og tar kruppen på ti minutter. Endel små tabletter som løses opp i vann/saft og drikkes en gang. Det er løsningen hvis det ikke hjelper å gå ut i kulda.. Betapred er ikke et registrert legemiddel i Norge og må spesialbestilles.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Damp må du IKKE bruke, det er et gammelt råd som de har gått helt bort ifra. Kald luft gjelder, ikke varm damp!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Hi her. Damp har jeg prøvd siden det står det på hjemmesidene til legevakta i oslo.. Har fått noe akkuttmedisin noen ganger på legevakta, men virkningen har desverre avtatt ganske raskt. Flott med noen nye navn på medisiner, får bare kvinne meg opp og kreve noe annet enn det vi alltid har fått. Takk folkens:-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Du må bare komme deg vekk fra fastlegen, jeg KREVDE henvisning til spesialist for min sønn som slet på samme måte. Fastlegen fnøys av meg og mente det var blitt et astmahysteri i dette landet og det var spesialistene sin skyld som gav diagnoser i hytt og pine...! Vel. jeg fant telefonnummeret til nærmeste spesialist og ringte direkte, fortalte hva som hadde skjedd, at jeg ble nektet henvisning til min sønn som hostet som en gal og hadde falsk krupp. Spesialisten omgikk reglene om henvisning ved å ta oss inn til en "akuttime", han hadde visst ikke lov til å avvise et akutt sykt barn. Når vi først hadde vært der en gang var vi på pasientlisten og kunne fortsette gå der. Med riktige diagnoser (bl.a infeksjonsutløst astmabronkitt) og riktige medisiner fikk vi et helt nytt liv, virkelig, et helt nytt liv.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 YES!!!!!!! Tusen takk til deg som tipset om cosylan! Sjekket opp grundig om det var noe jeg kunne gi, da jeg hadde ei flaske stående. Skjønner lite, barnet sovnet etter en halvtime og fikk flere timer med søvn på sofaen:-))) hostet mye mindre og anstrengt. Det var virkelig sårt tiltrengt. Blir helt lykkelig! Kan da ikke være såååå effektivt? Til dere andre: deilig med innspill og konkrete navn på hva jeg skal spørre om, regner med å være hakket hvassere neste gang til legen..... Og spesialist skal bli!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå