Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Stemmer det at far er pliktet til å ta med barna å besøke mor på sykehus selvom hun er der for kun et par dager?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Det var det jeg også trodde ja... Godt å få det "bekreftet" her. Biomor gjør meg sprø til tider, hun påstår så mye rart at jeg, som stemor, snart går i surr på hva hun krever og ikke krever.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Han er vel ikke pliktig akkurat, men det stemor ikke må glemme er at selv om man ikke er gift lenger vil man være foreldre sammen hele livet, dvs man har et ansvar overfor barna og er nødt til å forholde seg til den andre parten til barnas beste. Og om ingen andre kan følge barna på sykehuset for å besøke mor, ja da bør far føle seg forpliktet til å stille opp. Til barnas beste. Uansett hva stemor måtte mene om at det er mye surr og styr.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Uenig, for et par dagers opphold på sykehus er det slett ikke noe man "må", med mindre barna er vandt med å besøke mor en gang pr dag når de har samvær med faren? Så med mindre hun ligger for døden hadde jeg ikke orket å stresse med det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Altså, nå må ikke du misforstå meg da. Å besøke henne er ikke det som er problemet. Det er alt hun krever, som jeg syns er litt rart, som er problemet. Selvfølgelig har de forpliktekser ovenfor barna. Men når hun ikke kan si hvorfor hun krever de forskjellige tingene hun krever, så må jeg jo spørre da, om hun krever noe hun faktisk ikke har krav på. HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Barna har samvær med mor annenhver helg. Innleggelsen skjedde midt i uka, den uka mor ikke skulle ha barna samme helg, og innleggelsen var pga en kontroll hun må ha en gang hver år. Som alltid tar to dager "bare". HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Da jeg var syk og lå på sykehuset, fikk jeg mine foreldre til å ta med barna mine for å besøke meg der. Slik at jeg fikk sett de, og de fikk sett meg siden jeg var syk og innlagt. Det ville aldri falt meg inn å be eksen ta ungene med for å besøke meg der. Og ikke ville jeg ønsket å ha ham der heller. Når en har vært skilt mer enn et år, vil en mer og mer føles som fremmede for hverandre. Helt unaturlig at han skal stille opp sånn. Og jeg tror han ville følt seg veldig ubekvem med det også. For meg virker det som om denne eksen til din mann, ikke helt klarer å gi slipp på ham. Har hun ingen slektninger eller venner som kan hjelpe henne med å ta barna dit? Og bare for å kommentere hun som sier at de alltid vil være foreldre sammen til barna, må jeg bare si at sånn er det ikke. Man er skilte, og da er man ikke på noen måte sammen. Barna har to foreldre, men de er på hver sin kant. Man er ikke da sammen-men man samarbeider om barna ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Enig med anonym 12.23 Er man skilt, så er man ikke foreldre sammen, men på hver sin kant. Men man bør jo samarbeide så godt som mulig om barna. Og en har INGEN plikter overfor hverandre. En han KUN plikter overfor barna. Denne moren kan vel be foreldrene sine ta barna med for å besøke henne. Eller ønsker hun kanskje sterkt å ha sin eks der? Høres nesten sånn ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå