Gå til innhold

Småspist og kresen(?) baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen av dere kloke damer har noen gode råd å komme med. Jeg bekymrer meg litt for babyen min på seks mnd som spiser ganske lite, og hun virker også ganske kresen.

Hun spiser mme, men slett ikke mye av gangen. Hun får kanskje i seg 700 ml tilsammen pr døgn.

Gir henne grøt to ganger om dagen, men sjelden er det mer enn et par skjeer som går inn før hun begynner å spytte ut og tulle, samt knipe igjen munnen når jeg prøver på flere skjeer.

Fruktmos går litt bedre, men heller ikke voldsomt mye av det før hun gjør som med grøten.

Har forsøkt middag, da brekker hun seg, uansett hva det er.

Har også forsøkt med brødbiter, foreløpig bare med litt smør på, da brekker hun seg også.

Hun vokser og er visst "normal" men jeg synes hun er tynn (66 cm, 7100 g), kjenner ribbena veldig godt.

Humøret er på topp, så jeg tror rett og slett hun bare er småspist, men jeg skulle så gjerne funnet en måte å få henne til å spise og legge på seg mer.

Har ikke lyst å fortsette å presse i henne ting hun brekker seg av, tenker det kan føre til at hun får fullstendig avsmak for resten av livet.

Noen som har hatt det slik, som har knekt koden på hva jeg kan gi henne for å få en matglad baby igjen?

Og en sak til, fruktsaft/babyjuice hører jeg mange synes er tull å gi til unger, men det kan kanskje være greit for ei som er tynn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fruktsaft for å få ungen til å legge på seg?? Legger du på deg av eplejuice/appelsinjuice? Bruke hodet litt kanskje;)

Noen barn spiser mindre enn andre, og å stadig prøve å fòre en unge som tydelig sier fra at mme er nok er helt høl i huet. La henne si fra selv, hun dauer neppe om hun er litt tynn.

Skrevet

Takk for et jæ... hyggelig svar 11.23. Har du stått opp med feil bein i dag eller, eller kanskje på feil side av senga - rett i veggen??

Og ja, jeg legger faktisk på meg av juice, det er SVÆRT næringsrikt, samme kaloriinnhold som cola.

Også snakker du om å bruke hodet???

Skrevet

Tror 11.23 skriver frekke kommentarer overalt her i dag jeg

Skrevet

Dette trodde jeg nesten jeg hadde skrevet selv?!!?! :)

Vi har det HELT likt jo, vår baby er også 6 mnd og vi har det akkurat sånn som du beskriver.

Vet ikke hva jeg skal fore jenta vår med lenger jeg. Kan da ikke leve på mme og litt grøt resten av livet liksom... ;)

Jeg hadde også tenkt å gi henne litt babyjuice, for å "lære henne andre smaker". Det er kanskje lettere å drikke noe enn å "tygge" noe?

Ikke vet jeg og ønsker maaaange svar! :)

Skrevet

Du skal drikke en god del juice for å legge på deg, hallo. Og innlegget var ment humoristisk siden det tydeligvis er en del hysteriske mødre her inne i dag.

Så hvis du er så jævla bekymret får du prate med legen eller helsesøster da, istedenfor å spørre på DIB.

Skrevet

Min var også VELDIG småspist. Det holdt med et fruktbeger og litt melk til lunsj da hun var på alder med din. Ville ikke ha middag eller brød. Hun la godt på seg uansett og var i godt humør og aldri noe slapp. Men hun spiste grøt til frokost og kvelds da.

De skal ikke ha mer enn 500 mml i døgnet hvis de får fulle porsjoner til frokost og kvelds i hvert fall.

Skrevet

"Kjære" 11.23/11.31 , for jeg regner med at det er samme person...

Drikke en god del juice? Altså, det er 45 kalorier pr dl. Det betyr 450 kalorier pr liter. Når vi så vet at 7000 kalorier inntatt utover behovet tilsvarer 1 kg vektøkning. Det betyr at om jeg drikker en halv liter juice hver dag vil jeg legge på meg 11,7 kg på ett år.

spør du meg så er det faktisk ganske mye.

Jeg er på ingen måte hysterisk, og min erfaring er at mange damer her inne har masse gode råd.

Nå skal jeg gi deg et råd - kle på deg og gå en laaaang tur og få frisk luft, kanskje du blir litt hyggeligere når du kommer tilbake?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...