Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Fikk vite at bhg skulle slutte med sommeråpen bhg og heller stenge hele Juli.. Da blir vi tvunget til å ta ut 4 ukers ferie mindt på sommeren og når alt er dyrt pga fellesferie...argh! Jeg liker å bestemme selv når jeg skal ha ferie. Det er deilig å ta en uke på våren og en uke på høsten. Eller ta to uker utenom høysesosng å kanskje ta en billig tur til syden. Det er bare å glemme nå. Kunne de ikke heller holdt stengt to uker i slutten av juli, slik som før og heller stenge i romjulen og påsken. Da er det uansett få barn der. Dette irriterte meg veldig kjenner jeg!
Gjest Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Det er vel en del ansatte med skolebarn som gjerne vil ha fri i "høysesongen" kan jeg tenke meg. Men hvis du virkelig ikke vil ha fire uker ferie i juli kan du sikkert finne noen som vil være dagmamme et par uker mot betaling
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Jeg jobber i den samme bhg, så hjelper lite. Ellers var det ett godt forslag )
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Det samme må dem som jobber på SFO gjøre (meg) - og i de aller fleste bhg faktisk. Dette er da ingenting nytt. Velger man å jobbe med småbarn i skole og barnehage så må man ta ferie i fellesferien. Du vil nok være veldig glad for denne ordningen når du har skolebarn. Kan forstå dette med ferier, men samtidig er det ikke verdens undergang. Vi bør vel heller være takknemlig for at vi i det hele tatt får såpass ferie.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 hvordan kom barnehagen din på dette da,hadde dere en skikkelig debatt med dere ansatte først?
Gjest Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Aha, da forstår jeg problemet! Da er det ikke mye du får gjort. Vi får krysse fingrene for supert vær her i Norge i år da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Jeg vet at det var mer vanlig før at bhg og sfo var stengt i juli. Men nå har vi hatt sommer åpen bhg de siste årene. Det var for å kunne gi foreldrene ett bedre tilbud, slik at de selv kunne bestemme når deres barn skulle ha ferie. Nei, det ble bestemt fra øverste hold, altså kommunen... Men er det bare jeg som syntes at det er bedre å holde stengt i romjul og påske, og heller ha åpent to uker ekstra på sommeren? )
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Samme har vår barnehage, stengt hele juli. De prøvde en stund med åpent/slå seg sammen med noen andre men det hadde visst ikke vært noe særlig. Like spennende hver sommer å få det til å gå opp
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Jeg lurer litt på hvordan de kan gjøre dette mot dere ansatte? Er det ikke slik at arbeidsgiver ikke kan pålegge ansatte å ta ut mer enn 3 uker sammenhengende i fellesferien?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Det du da kan gjøre er å høre med barnehagen om du kan ta noe fri uten lønn på andre tider og at du tilbyr deg å passe de barna som gjerne skulle hatt barnepass i juli. Det kunne løst både dine og andre foreldres problem og kansje gitt barnehagen litt ekstra godt omdømme.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Nei, det er ikke sån. Arbeidsgiver kan ikke nekte arbeidstaker å ta 3 uker om sommeren, men de kan pålegge mer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 Vi har stengt i romjula, og påsken. Og 4 uker i juli.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Men hva ville dere som foreldre foretrukket, bhg stengt hele juli, eller bhg stengt to uker i juli+ stengt i romjulen og påsken? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå