Gå til innhold

Å skifte bleie er et mareritt for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 1,5 år har hatt diare og vært ganske sår i stumpen, så stakkars han har hatt det vondt. Bæsjen var så sterk at pungen også ble rød.

Vi skiftet med en gang han gjorde seg ut og har smurt han godt, han ble fort bra i stumpen, men nå har han fått skrekken.

Føler meg rett og slett forferdelig når jeg skal skifte bleie på han. Han blir helt gal og vrir seg, hyler og skriker. Jeg må holde han ganske bestemt fast hvis ikke triller han av bordet. Har lagt stellematten på kjøkkenbordet siden jeg føler det er tryggere enn stellebordet. Har også prøvd å skifte på gulvet, men da blir det enda verre. Er helt forferdelig å se han slik, han er nesten ikke rød mere og avføringen begynner og bli normal. Litt løs enda, men ikke rennende. Og for ikke snakke om alt griset det blir.

Vi vasker han med myke kluter, bruker ikke såpe.

Noen som har råd å komme til meg? Har vært slik i en uke nå. Og jeg føler meg litt som en barnemisshandler når jeg skifter på han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det...! Her har det vært rene brytekampene til tider, og det uten at det har hatt med sår stump å gjøre. Beste råd er å se om du kan finne noe som fenger mens du skifter (i lynfart!). Noe som barnet kan holde i og være opptatt av en bitteliten stund, alt fra nøkler til kjøkkenutstyr (den der eggedeleren har vært en hit her), leker eller hva det måtte være. Men speed is of the essence!

Skrevet

Tusen takk for svar, har prøvd, men det fungerer noen ganger, ikke alltid.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...