anna27 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 det hele begynnte natten på nyttårs aften veer begynnte og komme jeg sov veldig urolig og jeg klarer fint og puste mellom di det er ca 30 min mellom di og sånn var di helt til natt til 2.1 så var veene blitt veldig slemme dem var ca 7 min mellom dem og jeg var våken hele natten jeg ringet til en jordmor på sykehuset rund 04.30 hun sa jeg skulle komme inn men jeg ville vente litt pga jeg bor 1 time fra og ville ikke reise hjem i gjend men kl var 07.30 så ringet jeg til min nabo om dem kunne kjøre meg til sykehuset klart dem ville det min mann ble hjemme med våres sønn på14 mnd og to hunder så dette blir alene. satte meg inn i bilen og følte at veene begynte og bli litt slappe men kom da inn på sykehuset og satt på belte i 30 min dem var ikke så sterke men når jeg fikk en vee så synket hjerte hennes så dem ville legge meg inn og følge opp det se om det ble ved med dette. timer kom og timer gikk og jeg ventet bare på det skulle skje noe mere men kl var ca 2 og da ville jormoren strekke meg litt da jeg var 3 cm åpen og det gikk en time og da kom jordmoren inn sa hun ville sende meg hjem jeg ble rimelig sur sa nei jeg blir pga det var langt til sykehuset hvis det skulle skje noe det var jo mitt 4 barn så man veit jo aldri.. men rundt kl 5 så kom smertene og harde veer jeg ville ligge i badekar og hun gjorde det klart for meg jeg la meg oppi der deilig i første 5 min så hjalp det ikke så jeg la meg i sengen i gjend kom det en ny jordmor da det var skift hun undersøkte meg og da var jeg 4 cm jippi tekte jeg hun spurte om jeg ville ha laithergass eller hva det no det heter jeg har aldri prøvet dette før men nå var smertene voldsome vonde klarte ikke puste gjenom dem og ville ha ryggmarg bedøvelse da jeg hadde så go erfaring med dette og kl var rundt 19 30 så var den lagt skulle ønske si det var deilig men nei smertene ble bare værre selv om jeg hadde den og masken når veene kom jeg har aldri i mitt liv hatt så mange smarter som da og jenta mi sitt hjerte draste ned i puls da jeg fikk veer og det var dem ikke så glad for det kom leger inn og han undersøkte meg og tok vannet og nå var jeg 5 cm åpen jeg lå bare i sengen og gråt det er nå 3 min mellom veene jeg sa til dem nå klarer jeg ikke mere det er noe helt galt her og den undersøkte meg for kjenne hvordan barnet lå og hun lå og stanget mellom utgangen og bekken benet. kl var ca 20 da sier legen nei du skal ned ha keisersnitt nei nei tenkte ikke gjend jeg jeg har født normalt med di 2 første og nå mitt andre keisesnitt men ble lagt på annen seng ned på oprasjon stuen og der skulle jeg på en annen seng i gjend dem bandt mine føtter og lårende sammen nesten som en gysser film men det var pga dem skulle legge sengen litt på siden litt mærkelig så satt dem mere på bedøvelse i ryggen dem spurte om jeg kunne mærke det var kaldt noen steder på magen ja jeg kunne merke noen steder det kunne dem ikke helt forstå så ventet dem litt og la den berømte grønne lakne over så jeg ikke skulle se noe plutselig sier jeg av av hva driver dere med??? hørte jeg bare legen du skal i narkose. jeg har aldri vært vild med dette og har kun gjort dette en gang i mitt liv da jeg 5 år sa en kvinne til meg pust i denne masken og han andre legen nå kommer du til sove godt da han ga meg en sprøyte så var vækk på noen sek min datter ble født 21.16 den 2.1 2011. jeg våknet rundt kl 22.30 følte meg meget ruset men dette ville jeg ikke vise for jeg ville bare opp til min datter . så det første jeg sa hvor er min datter og lente meg opp nei du skal ligge du har akurat blitt oppirert jeg la der i ca 1 time før jeg kom opp til henne jeg var over lykkelig da jeg så henne jeg hadde henne hos meg hele tiden og fikk henne til spise litt jeg tenker ofte på hva som hadde hendt hvis jeg hadde reist hjem... men det viktigste var hun var frisk så har hun mørkt hår gylden huden 51 cm vegt 3250 g vi var på sykehuset i 3 dager så skulle vi hjem utrolig deilig naboen hentet oss;) nå nyter jeg bare være hjemme og hygger meg med familien ss vi elsker deg jasmin ps jeg var 9 dager over tid når hun kom til verden ss
Februargutten Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Oj, dette er ikke for å være slem, men det der orker jeg bare ikke å lese. Skummet fort gjennom og tror du har brukt 6 punktum TOTALT!
3gutter_og_1jente Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Enig med februarbolla, en smule tungt å lese. Men uansett, GRATULERER så mye med jenta di, kos dere masse i tiden som kommer
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Gratulerer så masse anna27! Det vart ein dramatisk fødsel på deg-godt det gjekk bra til slutt! Ps! Ærlig talt folkens-kvifor i det heile tatt gidde å kommentere punktumbruk? Kunne heller latt vere å skrive noko som helst visst det var det du satt igjen med når du gjekk inn for å lese om nok ein vellykka (men dramatisk) fødsel!
Fireblade Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Gratulerer så mye med jenta de. Ønsker dere en fin tid fremover etter en dramatisk fødsel. Lykke til:)
nr 4 i magen på overtid Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Gratulerer med jenta:) Kos dere masse framover:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Gratulerer så mye! Lurer på - kom ikke faren på føden i det hele tatt, og hvorfor ikke? Og til kommentaren "ikke for å være slem...", det var jo ikke akkurat for å være hyggelig eller?
anna27 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2011 hei og tusen takk ja jeg vet at jeg ikke brukte så mange puktumer men tenker ikke så mye på det kl 04 om natten var litt trøtt men takker dere alle sammen og lykke til ss
Nagilimia Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Ryddet innlegget ditt litt for deg jeg, og håper du tar det venlig ment for jeg synes det var en fin historie Det hele begynte natten på nyttårs aften. Veer begynte og komme jeg sov veldig urolig og jeg klarer fint og puste mellom di det er ca 30 min mellom di og sånn var di helt til natt til 2.1 så var veene blitt veldig slemme dem var ca 7 min mellom dem og jeg var våken hele natten. Jeg ringet til en jordmor på sykehuset rund 04.30 hun sa jeg skulle komme inn, men jeg ville vente litt. Jeg bor 1 time fra og ville ikke reise hjem igjen. Når kl var 07.30 så ringte jeg til min nabo om dem kunne kjøre meg til sykehuset. Klart dem ville det. Min mann ble hjemme med våres sønn på14 mnd og to hunder så dette blir alene. Satte meg inn i bilen og følte at veene begynte og bli litt slappe men kom da inn på sykehuset og satt på belte i 30 min dem var ikke så sterke men når jeg fikk en vee så synket hjerte hennes så dem ville legge meg inn og følge opp det se om det ble ved med dette. Timer kom og timer gikk og jeg ventet bare på det skulle skje noe mere. Kl var ca 2 og da ville jordmoren strekke meg litt da jeg var 3 cm åpen og det gikk en time og da kom jordmoren inn sa hun ville sende meg hjem jeg ble rimelig sur sa nei jeg blir pga det var langt til sykehuset hvis det skulle skje noe det var jo mitt 4 barn så man veit jo aldri. Rundt kl 5 så kom smertene og harde veer jeg ville ligge i badekar og hun gjorde det klart for meg jeg la meg oppi der deilig i første 5 min så hjalp det ikke så jeg la meg i sengen igjen. Det kom det en ny jordmor da det var skift hun undersøkte meg og da var jeg 4 cm. Jippi tekte jeg hun spurte om jeg ville ha laithergass eller hva det no det heter jeg har aldri prøvet dette før, men nå var smertene voldsome vonde klarte ikke puste gjenom dem og ville ha ryggmarg bedøvelse da jeg hadde så go erfaring med dette. Kl var rundt 19 30 så var den lagt skulle ønske si det var deilig, men nei smertene ble bare værre selv om jeg hadde den og masken når veene kom. Jeg har aldri i mitt liv hatt så mange smarter som da og jenta mi sitt hjerte raste ned i puls da jeg fikk veer og det var dem ikke så glad for det kom leger inn og han undersøkte meg og tok vannet og nå var jeg 5 cm åpen jeg lå bare i sengen og gråt det er nå 3 min mellom veene jeg sa til dem nå klarer jeg ikke mere det er noe helt galt her og den undersøkte meg for kjenne hvordan barnet lå og hun lå og stanget mellom utgangen og bekken benet. kl var ca 20 da sier legen nei du skal ned ha keisersnitt nei nei tenkte ikke igjen jeg jeg har født normalt med di 2 første og nå mitt andre keisesnitt. Jeg ble lagt på annen seng ned på oprasjon stuen og der skulle jeg på en annen seng i gjend dem bandt mine føtter og lårende sammen nesten som en gysser film, men det var pga dem skulle legge sengen litt på siden litt mærkelig så satt dem mere på bedøvelse i ryggen dem spurte om jeg kunne mærke det var kaldt noen steder på magen ja jeg kunne merke noen steder det kunne dem ikke helt forstå så ventet dem litt og la den berømte grønne lakne over så jeg ikke skulle se noe plutselig sier jeg av av hva driver dere med??? hørte jeg bare legen du skal i narkose. jeg har aldri vært vild med dette og har kun gjort dette en gang i mitt liv da jeg 5 år sa en kvinne til meg pust i denne masken og han andre legen nå kommer du til sove godt da han ga meg en sprøyte så var vækk på noen sek min datter ble født 21.16 den 2.1 2011. Jeg våknet rundt kl 22.30 følte meg meget ruset men dette ville jeg ikke vise for jeg ville bare opp til min datter. Det første jeg sa hvor er min datter og lente meg opp nei du skal ligge du har akkurat blitt operert. Jeg la der i ca 1 time før jeg kom opp til henne jeg var over lykkelig da jeg så henne jeg hadde henne hos meg hele tiden og fikk henne til spise litt jeg tenker ofte på hva som hadde hendt hvis jeg hadde reist hjem... Det viktigste var hun var frisk så har hun mørkt hår gylden huden 51 cm vegt 3250 g vi var på sykehuset i 3 dager så skulle vi hjem utrolig deilig naboen hentet oss;) nå nyter jeg bare være hjemme og hygger meg med familien ss Vi elsker deg jasmin ps jeg var 9 dager over tid når hun kom til verden ss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå