Gå til innhold

Trenger innspill/meninger..Ang navne endring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn med to fedre, er forlovet med yngstemanns pappa.

Vi skal gifte oss og jeg vil ha mannens etternavn og ha mitt eget som mellomnavn. Vårt fellesbarn har også begges etternavn.

Min datter fra tidligere har kun mitt navn. Vil det da blir veldig dumt for henne tror dere at hun bare heter "Jensen", mens mamma, stefar og lillebror heter "Jensen Mikkelsen"??

Jenta mi kan ikke få stefars navn, for biologisk far vil ikke det (forståelig!)

Burde jeg bare hete "Jensen" da? Slik at jeg og jenta mi heter "Jensen" og sønnen min "Jensen Mikkelsen" og mannen min "Mikkelsen"?

Jeg tenker selv at jeg kan hete "Jensen Mikkelsen", og at vi aldri kaller oss familien Mikkelsen. Gjør vi det, ekskluderer vi jo på en måte jenta mi!!! Vi kan vel bare omtale oss som familien Jensen Mikkelsen?? Selvom ja...Herregud, stress...

Jenta mi er bare 6, så hun er for ung til at vi blander henne inn og spør...

Håper på mange meninger!!:)

PS: For de som ikke forsto det, er både Jensen og Mikkelsen her fiktive navn;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke Mikkelsen Jensen, sånn at ditt etternavn er sist? Da vil ikke jenta din føle seg utenfor, du har mannens navn også - og alle er glade? :-)

Skrevet

Jeg ville gått for den som hun over her hadde skrevet. Ditt etternavn sist, så har alle den samme til slutt.

Mine to gutter har mitt etternavn så farens etternavn, men de har nå selv lurt på om de ikke kan bytte plass på etternavnene slik at mitt er sist. Som eldstemann (7år i dag, så ikke akkurat så stor) sier. "det er med deg vi bor mamma og da er det kjekt å ha det navnet sist."

Jeg har også ny samboer og når vi en dag får barn skal det/de ha mitt etternavn sist. Vi kommer nok også til å ta det alle sammen om den dagen kommer at vi gifter oss. For familietilhørigheten som du også er inne på.

Skrevet

Hvorfor kan ikke mannen din hete Mikkelsen Jensen han også? Da hater jo alle det samme til slutt, bortsett fra at jenta di ikke heter Mikkelsen?

Skrevet

Enig med de andre: Mikkelsen Jensen :)

Gjest amandine
Skrevet

Helt enig jeg også. "Vår" eldste har hatt sin mors navn og ikke fars, mor har skiftet flere ganger(gift og skilt og gift og) og jeg vet at eldste har syntes det har vært sårt å være den eneste på postkassen med det navnet. Hun ønsket å ta fars navn i tillegg, sånn at hun i det minste het det samme som oss og de fleste av søsknene. Det er noe med tilhørigheten..

Skrevet

eller alle kan ha bare ditt etternavn? da heter dere det samme alle sammen...

Skrevet

Enig med de andre her; snu på navnet, så er mye av problemet løst.

Jeg var forøvrig i samme situasjon som din eldste og var den eneste i min familie med et annet etternavn. Kan ikke huske at det noensinne var sårt eller rart for meg. Jeg følte meg aldri utenfor av den grunn.

Husker også at mamma pratet med meg om hvordan jeg følte det, hvorfor det var sånn etc. Det tror jeg er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...