Gå til innhold

Om svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha høyt blodtrykk for å ha det?

Jeg har spor av eggehvitte og en stikkende,brennende følelse i mellomgulvet.

Legen vet ikke om at jeg har vondt imellomgulvet. (enda)

Har hatt det en stund ,men egentlig tenkt at det sikkert er normalt, eggehvitta kom frem på forrige kontroll,og etter det begynte jeg å tenke litt.

Er 31 uker på vei.

Men har ikke høyt blodtrykk =)

Nå kjenner jeg en liten bekymring komme,noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftining og jeg kjente et stramt belte over magen da jeg ble lagt inn på føden. I tillegg til mye ubehag pga. høyt blodtrykk og digre vannposer over alt på kroppen.

Har du ondt så kan du jo ringe legevakta. Snakke med legen i det minste. Får du synsforstyrrelser skal du og ringe legevakten. Dette ble jeg fortalt iallefall.

Skrevet

Jeg var kvalm og mye vondt i hode. pluss endel vann i kroppen. da det ble mistanke hos jordmor var en tirsdag da hadde jeg +2 på protein og høyt blodtrykk. Fikk kontroll på sykehuset dagen etter, fortsatt +2 og litt høyere blodtrykk. Ny kontroll på sykehuset fredag +3 på protein og enda høyere blodtrykk. Ble innlagt til observasjon, lørdag morgen hadde jeg +4 på protein og høyt blodtrykk. OG lørdag formiddag fikk jeg modningspille. Dette var svangerskaps uke 37

Er du bekymra synes jeg du burde ta en telefon til føden el legevakt. Enten vil de sjekke det opp ellers så får du bare beskjed om å se ann. Men de er bedre på å bedømme om det er bekymringsverdig enn hva vi er. Er uannsett bedre å sjekke en gang for mye. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...