Gå til innhold

Hormoner Hormoner Hormoner :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) er en mann på 28 år, som for første gang har fått det til og fint er nå det :D Men etter hun ble gravid så ble hun helt forandret, sur og snarsint. Kan virkelig hormoner snu alt på hode slik? Hva kan jeg som mann gjøre? Er tungt å ha det slik, men elsker dama over alt på jord, å før hun ble gravid, så var hun altid blid :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står at kvinner skal holde seg unna her, men siden ingen menn svarer, så drister jeg meg til likevel jeg!

Ja, hormoner kan virkelig snu ting på hodet dessverre. Noen blir faktisk enda mer pusete og roligere og stabil når de er gravid enn de ellers er, mens mange blir det helt motsatte.

Ikke alle er like fornøyd med forandringene graviditeten gjør med en, en del av kvinnene er veldig slitne selv uten å gjøre noe spesielt, vi har plager som forsvinner når barnet kommer som ikke er lett å gjøre noe med under graviditeten.

For noen så er det verst på begynnelsen av svangerskapet, så går det seg til, mens noen har det mest i slutten, og noen har det hele tiden.

Ta deg bryet med å lese litt i bøkene dere får på kontroll, der står det litt om hvordan kvinnekroppen kan reagere. Prat med kjæresten din om hvordan hun har det. Det er ikke sikkert hun er klar over hvordan hun er. Vi kvinner kan nok være nokså urimelig på det verste uten å være helt klar over det. Så jeg misunner ikke bare dere menn som råker utfor oss kvinner når vi er i en slik tilstand. Vær raus og ta ekstra hensyn, og tenk at dette fører til at du skal bli pappa. Noe av det største du kommer til å oppleve:)

Og tro ikke at dette trenger å gå over med en gang babyen kommer. Nei, da er noen plaget med en vanvittig ammetåke og hormoner som gjør sitt da også. Ikke alle av oss er sånn, men noen må være over gjennomsnittet også dessverre. Noen må trå som at de går på nåleputer, mens noen ikke merker noe som helst av at kvinnen er svanger. Livet er ikke rettferdig:))

Jeg ønsker dere begge lykke til og håper at dette går seg til uten av du blir helt satt ut. Så håper jeg dere får bedre dager etterhvert... :))

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar :) Ja håper det går seg til, men nå har jeg på en måte flyttet ut og hun vil nesten ikke se meg, hun er 14 uker på vei og sier det ikke er bare hormonene som er plagen. Hun vet ikke hva hun føler for meg, å ting er kaos oppe i hodet hennes. Jeg håper inderlig at det er hormonene som gjør det og ikke andre ting. Vil bare at vi skal prøve og holde ut til babyen kommer, i håp om at kanskje forholdet lir bedre .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...