Vekten85 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Har en sønn på 2,5 år som jeg tror har voksesmerter i beina.. noen med tips om hvordan hjelpe han med smertene når det står på? han våkner hver natt og skriker og jeg får ikke til å hjelpe han med noe, siden jeg ikke får lov til å massere beina hans.. er det noe annet jeg kan gjøre eventuellt forebyggende?
urmoderen *mamma* Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Få sjekket at han ikke er plattfot eller lignende.. Da vil innleggssåler kunne "gjøre susen" Trenger ikke å være plattfot, men små feilstillinger i foten gir smerter hos små barn. Synes det er tidlig å ha "voksesmerter", de kommer gjerne nærmere/i tenårene, når guttene vokser raskest. GODE sko er et must, uansett, myke barneføtter trenger gode, stødige sko.. Og la han gå barføtt når sommeren er her, styrker føttene
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Å neida!! Voksesmerter har barn myyyye tidligere enn i begynnelsen av tenårene ja! Dattern min som blir 3 år nå har hatt voksesmerter i ryggen faktisk hele dette året hun! Fikk bekrefta det på helsestasjonen av fysioterapaut... Det du kan gjøre er å gnu og masser, gjerne med litt styrke!! Og sørg for at de har det kaldt der det er vondt! Blir det altfor gale slik at han ikke får sove, bare gråter dagen lang, så gi en paracet.... Sleit altfor mange år jeg og med voksesmerter i barndommen.. og husker at varm dyne etc var noe av det verste å ha over seg.....
Idek Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Gutten vår på 7 år plages ennå innimellom med voksesmerter, han er itillegg av typen "kjempepyse" så om han faller å slår seg å begynner å blø er han døden nær... altså kan jeg ikke gnu eller massere bena hans, men han klarer å hoppe opp i badekaret. Jeg lurer meg til å massere bena etter at han har kledd på seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå