Gå til innhold

voksesmerter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 2,5 år som jeg tror har voksesmerter i beina.. noen med tips om hvordan hjelpe han med smertene når det står på? han våkner hver natt og skriker og jeg får ikke til å hjelpe han med noe, siden jeg ikke får lov til å massere beina hans.. er det noe annet jeg kan gjøre eventuellt forebyggende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få sjekket at han ikke er plattfot eller lignende.. Da vil innleggssåler kunne "gjøre susen" :) Trenger ikke å være plattfot, men små feilstillinger i foten gir smerter hos små barn. Synes det er tidlig å ha "voksesmerter", de kommer gjerne nærmere/i tenårene, når guttene vokser raskest. GODE sko er et must, uansett, myke barneføtter trenger gode, stødige sko.. Og la han gå barføtt når sommeren er her, styrker føttene :)

Skrevet

Å neida!! Voksesmerter har barn myyyye tidligere enn i begynnelsen av tenårene ja! Dattern min som blir 3 år nå har hatt voksesmerter i ryggen faktisk hele dette året hun! Fikk bekrefta det på helsestasjonen av fysioterapaut...

Det du kan gjøre er å gnu og masser, gjerne med litt styrke!! :) Og sørg for at de har det kaldt der det er vondt! :) Blir det altfor gale slik at han ikke får sove, bare gråter dagen lang, så gi en paracet....

Sleit altfor mange år jeg og med voksesmerter i barndommen.. og husker at varm dyne etc var noe av det verste å ha over seg.....

Skrevet

Gutten vår på 7 år plages ennå innimellom med voksesmerter, han er itillegg av typen "kjempepyse" så om han faller å slår seg å begynner å blø er han døden nær... altså kan jeg ikke gnu eller massere bena hans, men han klarer å hoppe opp i badekaret. Jeg lurer meg til å massere bena etter at han har kledd på seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...