Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for deg å komme deg etter Keisersnitt?


rosa7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kom på beina relativt raskt, men var fysisk begrenset av operasjonssåret i ett par uker. Var maks uheldig og ble forkjølet like etterpå, glimrende kombinasjon med hoste og op.sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset i 8 dager med den første, og 6 dager med den andre, men angret da jeg kom hjem at jeg ikke var lenger med den siste... Tror det er veldig forskjellig fra person til person... Jeg hadde det kjempevondt i 14 dager, mens jeg snakker med de som går og handler ammebh etter 3 dager på handlesenter... (det skjønner ikke jeg er mulig da)... Hoste, nyse, le, sette noe i halsen, bøye seg ned for å putte beina i buksene den første uken var veldig ubehagelig-... Men det går jo over... to uker går fort når du har en beibi å henge fingrene i... Man er jo i en lykkerus da, så man glemmer det litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk infeksjon i såret som måtte tømmes og behandles med antibiotika intravenøst. Ble deretter reoperert. Smerter i 1,5 år etterpå. Dette er jo ikke vanlig da. Mitt råd: Vær nøye med å følge bærerestriksjoner etc. og kom deg fort til lege/sykehus ved tegn på infeksjon (noe som også heldigvis er sjeldent at forekommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke før 2mnd etter keisersnittet. Var max uheldig og fikk infeksjon i såret og måtte re-opereres. De tømte meg nesten for 1 liter med puss...42 i feber... ikke bra. Såret sprakk av seg selv og jeg ble hentet av ambulanse. Så var sengeliggende en stund. Håper ikke på samme utfall ved neste ks. Første ks var haste-ks så håper det går bedre når det er planlagt, men som sagt det vil jo alltid være en rissiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare understreke viktigheten i å følge de bærerestriksjoner legen setter etter operasjonen. Leser om folk her inne som skryter over hvor kvikke de er ette ks, trener på helsestudiomed en gang de kommer fra sykehus osv. Enten lyger de, ellers er de særdeles lite smarte. Man skal ha respekt for operasjonssår og behandle sår og kropp deretter. Selv om noen ikke syns operasjonssåret ikke er så smertefullt bettyr det absolutt ikke at såret er grodd ferdig likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer jo veldig mye fra person til person.

 

For min del gikk det utrolig greit etter mitt planlagte keisersnitt. Bare unngå å le, hoste o.l.

Det var også vondt å bære tungt, men siden jeg hadde en fra før på 18 mnd, kunne jeg ikke la være å bære "tungt" til tider...

Jeg var nok en av dem som gikk ut å trillet etter en uke kanskje 1,5 uke, men sakte å rolig også turer på kjøpesenter, men i mitt eget tempo, (dette fordi jeg ser på det som kos) :)

Trening på treningssenter MÅ en vente med til 3-4 mnd etter, som legene anbefaler.

 

Men må si det at nå, nesten 4 år etter mitt siste keisersnitt, kan jeg enda kjenne det i "såret" når jeg trener styrke på magen. Vet ikke om dette er normalt, eller om det bare er meg, men ekkelt er det vertfall.

 

Jeg vil tippe at "de fleste" en "normale" i formen igjen etter 3-4 mnd, men da så "normal" at en bør begynne å trene opp magen styrken i magen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang tok det en 5-6 dager før jeg følte meg i god form, mens gang nr.2 og 3 så var jeg i god form dagen etter snittet. Jeg fikk mye bedre smertelindring etter nr. 2 og 3, og det hadde mye å si. Med første så var det jeg selv som skulle være tøff i trynet og klare meg med minst mulig smertelindring, og det straffet seg.

 

Med 3.mann var jeg på shopping av babytøy samme dag som jeg slapp ut av sykehuset (4. dag) uten problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føye til at jeg selvsagt følger restriksjoner med bæring, belastning osv. og at jeg selvsagt ikke var smerteFRI selv om formen var god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...