Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Klarer ikke å se på ting på tv lengere som handler om død, sykdommer, fæle ting lengere, dette elsket jeg før. (altså program som sykehuset etc). Leser jeg om fæle ting i aviser, ukeblader etc så blir jeg helt rar i kroppen. Hjertebank, og uvellhet. Tenker jeg for mye på lite koselige ting så føler jeg det samme og føler at jeg faller bort, besvimer etc..Har jeg utviklet en form for angst? Kan også føle slik i situasjoner jeg ikke er bekvem med, altså samtaler med andre + +.. Noen som har det likt?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har den typen angst som du beskriver. D kalles panikk angst, og den kan dukke opp når som helst. Den utvikles gjerne ut i fra dødsangst, som du beskriver. Du føler at kroppen din forlater jorden, altså du besvimer. Har du barn? D kan være en vesentlig ting..at du er redd for å dø fra dem.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Det er godt mulig du har utviklet angst, men om du har opplevd noe selv kan dette være nok til at du føler deg uvel og får hjertebank pga minner. Jeg synes du bør ta kontakt med legen din, muligens kan han hjelpe deg eller eventuelt sende deg videre til psykolog.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har barn ja..fra 2 til 7 år. Er det med å dø som jeg tror er det verste ja..eller jeg føler at det er da det kommer mest, som jeg ikke kan kontrollere. Hvis jeg da slutter å lese en artikkel f.eks. når jeg kjenner ubehag tar det kanskje 5 minutter så føler jeg meg bedre igjen. Men fy assa..må liksom konsentere for å ikke besvime og hjertet pumper raskt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Har du nettopp fått barn? Ikke uvanlig å ha det slik det første året etter fødsel. Har ingenting med panikkangst å gjøre, bare følsomhet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 21.58 her: Jeg går på zoloft for det..men tar minimal dose. Jeg hadde ikke klart meg uten. Det begynte med dødsangst hos meg, og utviklet seg til panikkangst. Det er som du sier at døden kan du ikke kontrollere.. og det er såå skummelt å tenke på. Dette er nok noe du må leve med fremover.. men dersom du lærer deg gode teknikker til hvordan du skal håndtere situasjonene når de oppstår, så skal du nok klare deg fint. Blir det for gale så snakk med legen om det.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Jeg fikk en sønn for 2 år siden, så tror ikke at det er det egentlig. Har jo 3 fra før og ikke opplevd det sånn. Synes det har kommet gradvis egentlig det siste året. Får som en under her sier ta det med legen om det blir for ille, men er ikke veldig tilhenger av medisiner så...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Ville ikke ventet å kontakte lege "til det blir for ille" da MÅ du antakeligvis ha medisiner (om ikke annet enn for en periode). Om dette er svært plagsomt og forringer livskvalitet og familielykke, kontakt legen nå. Du kan få god hjelp av psykolog slik at du kanskje slipper å komme dit hen at det blir for ille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå