Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Mannen min har leigt lokale for å feire 35 årsdagen sin. Det kommer ca 30 stk, å jeg syns vi skal servere noe mat. Mannen min syns ikke det. Det blir en skikkelig "fullefest, å mannen min mener at folkene ikke kommer til å bry seg med noe mat. Men jeg hadde forventet å fått servert noe i en slik bursdag. Noen tips til hva jeg kan servere? Noe enkelt.. Liker ikke gryterett selv, så vil ikke lage det.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Bacalao:) Nydelig mat og man kan gjøre alt dagen i forveien slik det bare er å varme opp igjen:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 bestille kinamat eller pizza? Eller enda enklere...pølse i pølsebrød;)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Taco er jo veldig lett spekkemat og eggerøre sodd karbonadesmørbrød tapas
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Hva med et enkelt koldtbord? Pastasalat Karbonader Kyllling Eggerøre Salat Laks Spekemat potetsalat Kjøttboller Reker Spiralloff/bagetter Jeg mente forresten ikke at du skulle lage alt dette, men velge ut det som passer lommeboken og det som er greiest for dere å lage. Jeg har forresten en "oppskrift" på en kjempe god pastasalat som du kan lage mye av, og som ikke er dyrt å lage heller. Den er en slager blant min famlie/venner, i tillegg til at den er ganske mettende om man serverer spiralloff/hvitløksbagetter til:) Landlord (tror jeg det var) har kjempe gode og billige hvitløksbagetter og vanlige bagetter. Spiralloff er vel heller ikke så dyrt. Karbonadene kan man jo steike kvelden før så det er jo rimelig greit å lage til:) Ellers så pleier jeg å lage til smørbrød selv når jeg har selskap. Da bruker jeg spiralloff med egg, reker, karbonader, skinke, kylling, laks osv. Så pynter jeg dem fint med tomater, salatblad, sitron, agurk, paprika, stekt løk ovs. En slager som de fleste liker:) Pynten og en del av det som er oppå skivene kan du jo lage klart kvelden før, så går det ganske kjapt å lage dem til på morgonen den dagen du skal ha feiringen. Får du med deg noen venninner så går det super kjapt:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg var i en 30-årsdag i helgen i leid lokale med ca 40-50 gjester. De hadde ikke middag når vi kom, men serverte pølse med brød/lomper med diverse tilbehør utpå natta. Helt ypperlig! Det er jo ikke alle som er sultne når de kommer, men utpå natta kan jeg love deg at maten får bein å gå på. Lite oppvask og man slipper så mye forberedelse også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå