Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg kjenner det mer og mer på kroppen at jeg engster meg hele tiden. Er ikke redd for å dø, at noe skal skje eller noe, men tenker hele tiden på hva andre tenker om meg, og at de gjør det på en negativ måte. Jeg tenker også på episoder som kan ha skjedd for opptil 10 år siden, og noen av de da jeg var ung og festet. Altså 10 år gamle fyllenerver selv om det jeg gjorde eller sa er noe jeg hadde glemt hvis det var noen andre. Jeg merker at jeg synes det er mer og mer vanskelig å være sosial for jeg har det koselig der og da, men når jeg kommer hjem tenker jeg bare på om jeg sa noe dumt, om jeg oppførte meg rart og at de andre sikkert snakker om meg.Får ikke sove, bare tenker og engster meg hele tiden Føler jeg begynner å bli gal!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 kjenner til det ja... har det mye på samme måten som deg. Er alltid redd for å si/gjør noe domt i sosiale sammenkomster... tenker alltid grundig over hva jeg sa osv.. og viss noe av det jeg sa kanskje var litt "domt", så går jeg å bekymrer meg for det resten av dagen. Helt til jeg klarer å overbevise meg selv om att de andre helt sikkert ikke går å tenker på det. kanskje var det ikke domt det jeg sa heller, men bare jeg som føler det. Og pga att jeg blir så anspent/på vakt i slike situasjoner så klarer jeg liksom ikke å være meg selv. Derfor har jeg litt vansker med å bli skikkeli kjent med folk her jeg bor nå... Jeg er også sann som kan gå rundt å plutselig begynne å tenke på noe som skjedde for mange år siden.. fryktelig travelt! Men jeg har nå gått til psykolog (mest pga panikk-angst, foreks angst for presentasjoner o.l) men også pga att jeg er en stresset og bekymret person ellers også.... har dessuten vært på sunkost idag faktisk å kjøpt meg B-vit-stress og magnesium tilskudd som visst nok kan hjelpe kroppen på å roe ned. Håper det hjelper litt vertfall... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå