Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hvordan har dere det? lønna til begge går innpå samme konto? eller hvordan har dere det? her får vi lønna på åhver vår konto. og overfører ca 5000 kr kvar til huslånet. ellers handler vi mat osv litt av meg og litt av hans.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Vi har hver vår lønnskonto, og en felles regningskonto. Vi begge setter inn et fast beløp inn på regningskontoen i måneden. Har også et bankkort til denne kontoen som vi bruker når vi handler mat
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg styrer økonomien. Vi har hver vår lønnskonto. Ellers felleskonto (med hvert vårt kort) Og felles sparekonto, regningkonto. Så fordeles pengene på de forsjellige kontoene (tømmer lønnskontoene), og overskuddet sparer vi på fellessparekonto :=)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Vi har hver vår lønnskonto som pengene kommer inn på. Der beholder vi også alltid en liten buffer på ca 5000 kr som egentlig bare står der med mindre et av de andre kortene blir tom, da bruker vi penger fra disse kontoene. Resten av pengene overfører vi til en felles konto. Fra denne går det fast trekk til en regningskonto og en forbruksskonto. Begge har kort til forbruksskontoen som blir brukt for å handle mat, diesel, klær, apotekting, lege osv. Vi overfører mer penger til denne dersom vi gjør større innkjøp. Hos oss er det ingenting som heter mine penger. Alt vi får inn går til ting som vi som familie betaler på, og studielånene. For oss ville en annen løsning være utenkelig og rar. Vi er jo en familie liksom ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Jeg styrer økonomien. Når lønn kommer inn setter jeg av det som skal settes inn på regningskonto, sparekonto, oppussingskonto etc. Så får han beholde resten av sitt. Vi kan overføre mellom våre konti i nettbanken, og blir noen tomme, så setter vi over fra den ene eller den andre kontoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå