Romeren Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Vi skal til Sharm el-Sheikh med vår ettåring i mars. Skal bo på Hilton Dream resort, all inclusive. Noen som har erfaring med dette hotellet, eller å reise til Sharm el-Sheik med så små barn? Hva bør vi tenke på?
Gjest amandine Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Får bare sangen fra Nemo i hodet: Haimat ho ha ha haimat ho ha ha... sørg for basseng på hotellet;-)
mamman til to gutter Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Ha med masse antibac og bruk det mest mulig. Alltid før dere spiser og etter å ha tatt i penger! Egypt er et av de verste stedene jeg har vært når det gjelder bakterier, pengene er seige fordi de er møkkete. Jeg tipset alltid personel på doer før jeg gikk på do for å slippe og ta i pengene etter jeg hadde vasket hendene... Jeg ville ikke latt 1åringen leke i gresset noe sted. Vi ble fortalt av noen norske guider at gresset ble vannet med silt kloakkvann! Det var riktignok ikke i Sharm, men i El Gouna, men begge stedene er jo i ørkenen, så det forundrer meg ikke om det er sånn begge stedene. Helt ærlig, ville jeg ikke dratt til Egypt med barn fordi det er så lett å bli dårlig i magen, men det er sikkert for sent å endre turen deres, så da er det bare å vaske hender ofte med vann og antibac å gjøre det beste ut av det.
Romeren Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2011 (Ja, ingenting å gjøre noe med. Vi reiser med den utvidede familien på mannen sin side i anledning min svigerfars 60-årsdag.)
Makkapakka Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Har også hørt dette med kloakkvann og vanning av gress, så tror det stemmer. Følg tipsene over her så går det sikkert greit. Ser jo utrolig fint ut på disse flotte hotellene da! God tur og håper dere alle holder dere friske.
Nevis Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Tanta mi som jobber i barnehage kom hjem fra Egypt nå, og på spørsmål fra meg svarte hun at hun ikke ville nølt med å ta med småbarn dit. De bodde også på et all-inclusive hotell, og hun sa at hun aldri har vært på en renere sted. Det gikk folk og vasket hele tiden, overalt. Utenfor hotellområdet derimot var det IKKE så rent, men bor dere på all-inclusive så bestemmer dere jo selv hvor mye dere vil utsette dere for det. Sikker på at det kommer til å gå bra så lenge dere følger rådene om hygiene, er massevis av norske barn som reiser til Egypt hvert år:)
Romeren Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2011 Godt å høre! Det jeg egentlig lurer litt på er om det er å overdrive å ta med middagsglass hjemmefra til gutten vår som er 15,5 måneder til den uka vi skal være borte? (Forøvrig har vi leilighet med kjøkkenkrok, så det skal være mulig å tilberede mat på rommet...)
lille sprelle Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 prinsippet for egypt er - stek det, kok det, skrell det eller glem det..... Et veldig skittent land. Antibac - bruk det hele tiden!
pip pip Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Jeg kan egentlig ikk euttale meg på dette her. For det er nå 11 år siden jeg var i Sham el sheik. Og da va det i utbyggerfasen. Me var ikke store matutikken der da. Det har sikkert forandret seg. Men tror jeg ville ha tatt med liit så du har i et par dager. Ellers så har de nok sikkert barnemat på hotellet. Ha en kjempe god tur.
Makkapakka Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Min mening: For all del, ta med middagsglass, grøt og hva det måtte være hjemmefra!!! Vi var i Frankrike i 1 mnd for noen år siden, hadde med mme og grøt for hele perioden. Middagsglass skulle vi kjøpe der nede, men det var vanskelig å finne noen jenta vår ville spise. I "våre"middagsglass er det bl.a. poteter, gulrøtter og andre grønnsaker som er vanlig i Norge. I Frankrike var det mye auberginer, squash o.l. (som er vanlig i Frankrike). Sikkert ikke noe dårligere, men helt anderledes på smak. Vil tro babyglassene i Egypt er litt anderledes enn "våre"......
FruV Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 Vi var i sharm el sheik for 2 år siden og da var noah 8mnd og det gikk kjempe fint =) Ta med bleier,middagsglass,våtservietter,antibac. ..Bleiene der nede er så parfymert at en blir kvalm.. Er veldig greit å starte med med idoform før dere drar slik at dere slipper diare =) Kos dere på tur =)
Nevis Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Det er ikke å overdrive å ta med middagsglass! Da slipper du/dere å bekymre dere for mat til gutten, og han får sin vante mat. Åh, kjenner jeg blir misunnelig her nå... Elsker å dykke, så tror kanskje det må bli Egypttur her etterhvert også...
Pudding06&Spirepire Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Vi var der feb 2007 m ettåringen! Helt fantastisk, vi storkosa oss. Hadde m mme, vannkoker, bleier, antiback i alle varianter, middagsglass mm God tur, kos dere! Husk vaksine for store og små
Fuck google, ask me Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 Vi var akkurat der du skal i oktober. Det er slettes ikke skittent akkurat i det området, men ta med masse antibac våtservietter og gel. Barnemat på glass slik som vi kjenner det har de ikke, så det MÅ du ta med. Ellers selger de bleier og babygrøt overalt. Jeg bodde på nabohotellet, men de så helt like ut i standard. Vi drar tilbake så fort vi kan:) Vi hadde forresten med oss to ettåringer. Vi begynte på idoform tre dager før avreise
Romeren Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2011 Takk for tips alle sammen! Jeg skal ta de til etterretning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå