☆Lille my* Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er 32 uker på mandag og sliter med ekstreme kynnere og andre vondter! Ble innlagt med falske rier i uke 28 som ikke førte til modning! ble utskrevet dagen etter med beskjed om å ta det helt med ro og gjøre minst mulig. Siden da har jeg faktisk gjort minst mulig, for kun en tur på butikken setter meg helt ute av spill! Da er jeg dårlig lenge etterpå. I uke 7 begynte jeg å kaste opp, dette utviklet seg til ekstrem svangerskapskvalme og jeg ble innlagt i uke 11 med intravenøst i 4 dager (gikk ned 11 kg) Oppkastet begynte som smått å avta i uke 25-26, men jeg kaster fremdeles opp noen ganer i uken. På legekontroll på tirsdag hadde jeg også fått litt proteiner i urinen, så de skulle følge godt med framover (redd for svangerskapsforgiftning) I mitt første svangerskap for 3 år siden hadde jeg nesten like ille med kynnere som begynte like tidlig, og da ble jeg innlagt med sv.forgitning i uke 34! Det hele endte med fødsel i uke 36. Kynnerne sliter meg rett og slett ut, de kommer konstant, både dag og natt! Jeg er deprimert og er så og si kun ute av huset når jeg skal til kontroll! mere klarer jeg ikke! Jeg føler jeg kolapser av utmattelse snart, og savner stort og kunne ta med meg sønnen min ut på ski osv! Far må ta seg av alt av slike ting. Er det flere som har det slik? Jeg får så dårlig samvittighet av at jeg av og til ønsker at fødselen bare skal starte! for det er jo fortidlig!
☆Lille my* Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 6. januar 2011 I tillegg så har jeg urinveisinnfeksjon annenhver gang jeg er på kontroll! Har ikke telling på hvor mange kurer selexid jeg har tatt i dette svangerskapet! Akkurat det samme som i første svangerskap! Tror ikke kroppen min tåler graviditet rett og slett.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har ikke noen erfaringer å dele med deg, men du skal få en stor klem av meg isteden! Det høres ut som om du kunne trenge litt oppmuntring! Lykke til med innspurten! Hilsen meg
☆Lille my* Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2011 Takk for det! Er det noen som vet om dette kan være god nok grunn til igangsetting før termin? Har ikke tatt opp akkurat dette med legen enda, redd for at han skal le og be meg holde ut som alle andre gravide! Kan bare ikke skjønne hvordan jeg skal klare å gjennomgå en fødsel etter enda 2 måneder med så sterke smerter.
Vilhaentil! Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Kan godt være du kan få de til å igangsette før tiden om du er veldig plaget, men de vil nok sikkert vente til uke 34 da er barnet mye mindre avhengig av hjelp og lungene har modnet.. Snakk med legen neste gang du er på sykehuskontroll:) Har vært i lignende situasjon og jeg lå på sykehuset men fikk beskjed om at i uke 34 startet de fødselen hvis jeg kom så langt... Ble imidlertid ytterlige komplikasjoner så det endte med at jeg fødte uke 32.
Nr-2-i-magen Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Hei hei Jeg har det ikke helt slik som deg, men har en del komplikasjoner i dette svangerskapet som gjør at jeg ikke kommer meg ut. Jeg har det bra jeg sålenge jeg bare er inne å duller for meg selv. Men blir totalt utmattet om jeg må ut f.eks. på kontroll. Jeg kjenner godt igjen savnet om å gjøre noe med det eldste barnet. Prøver å finne på enkle ting inne isammen, som tegne og male. Også tenker jeg at neste vinter da får jeg være med ut på ski, teater, kino osv. Jeg tenker bare jeg er frisk etter fødsel og jeg kan ta av meg begge barna så er jeg fornøyd (Jeg ble syk i permisjonstiden min sist gang) Klarer du å ha besøk? Isåfall så kan det kanskje hjelpe på humøret om du får litt besøk på dagtid. Jeg tenkte å prøve det slik at jeg får litt andre innspill enn fra en overarbeidet trøtt mann Hadde ikke så mye trøstende å si. Har det litt likt, men er ikke demprimert. Enda iallefall . Svangerskapet er for en så liten periode av livet og en vet at det går over, tenker jeg. Lykke til
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Kynnerene skyldes ikke urinveisinfeksjonen da? Det kan jo føre til hyppige og vonde kynnere.. Off hørtes iallefall ikke noe kjekt ut. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du vil at fødselen skal starte, men prøv og hold ut i iallefall 2 uker til =)
☆Lille my* Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2011 Takk for alle svar! Det blir litt lite med besøk ettersom alle rundt meg jobber på dagtid. Lurer på hvordan jeg skal få handlet inn det siste til babyen! seng,madrassen,klær, kluter osv! Kan ikke se for meg at mannen takler den oppgaven egentlig. Det kan godt hendte at kynnerne skyldes urinveisinnfeksonene ja! bare så synd at de kommer tilbake hele tiden. Jeg fikk svar på jordmorforumet, og ble anbefalt å få en samtale med jordmor på sykehuset! Det tror jeg at jeg skal gjøre ganske fort. Jeg må kanskje få henvisning av fastlegen for det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå