Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg husker seksualundervisningen fra skolen. Jeg husker hvordan vi ble innprentet med hvor viktig prevensjon var. Jeg husker vi ble fortalt hvor lett det var å bli gravid om man ikke passet på. Hvorfor fortalte ingen hvor vondt det er når uker blir til måneder, og måneder blir til år? Hvorfor fortalte ingen hvor vondt det er å miste den etterlengtede spiren? Hvorfor fortalte ingen hvor mislykket man føler seg som kvinne når man ikke får til å få et barn?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Vil du ha et seriøst svar? Fordi seksualundervisningen er rettet mot barn/ungdom i alderen 11-16 år, og mot begge kjønn. På denne alderen er de ikke moden nok og kommet langt nok i livet til å i det hele tatt vurdere hvordan det kan være å ikke få barn når man ønsker det. Man fokuserer på hva sex er rent fysisk, vanlige følelser rundt dette, og hvordan man kan beskytte seg mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer. Temaet ditt blir for stort og langt borte for dem. Jeg skjønner at du har det vondt, men dette er ikke noe man skal lære på skolen.
Oktopia Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 I oppveksten blir vi alle proppet fulle av informasjon, nøye utvalgt for å informere uten å gjøre oss klokere på realitetene. Det handler om å advare oss mot ukloke avgjørelser og beskytte oss mot oss selv og konsekvensen av våre unge sinn. - Ja, slik blir et barn laget, om alt klaffer. Ja, slike skal man ta vare på det, om alt er normalt. Realitetene ved livets start inneholder også en slutt. Slutt på lengsel og håp. Slutt på det som heter "normalen". Med en søster som ikke kan få barn, og en tante med en autisisk datter har jeg sett det, heldigvis på litt avstand.
Tante Blås Squaw Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Hvorfor skal man ikke lære på skolen - for eksempel i åttende klasse - at det er noe som heter spontanabort? Jeg syns seksualundervisningen for vår generasjon var mildt sagt mangelfull. "Vask deg godt, ikke bli gravid, slik ser en penis ut - ja, og det der er klitoris, ingen vet hva den er godt for."
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 fordi på skolen får blir man ikke fortalt om dette,. men hvordan tennåra er,. og hva man har å vente seg,. greit å holde undervisningen til den alder på skolen hvor man har slik undervisning,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå