Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Og kan fortelle meg hvorfor fiskene spiser opp den ene planten? Har to fisker og de har snart spist opp en hel plante på bare ei uke...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Hva slags fisk har du? Ciklider? Har du prøvd å gi de mer mat?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 mine gjorde også dette.. men da fant jeg rett og slett ut at de prøvde å fjerne alger.. noen planter gir lettere alger enn andre.. og det var som regel alltid den ene spesifike planten de spiste.. etter jeg byttet slag og renset akvariet gav de seg
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Har bare hatt akvariumet ei uke. Blir det så mye alger på så kort tid? Skal gi de litt mer mat og se om det hjelper Jeg husker ikke hva slags fisk det er. Tror det er en type gullfisk. De skulle være hardbarka og tåle nesten alt sa de i dyrebutikken. Har aldri hatt akvarium før. HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Det er ganske vanlig at noen fisk spiser planter, bare fordi de rett og slett liker det. Noen typer ciklider og gullfisk/koi/slørhale er ofte litt glupske. Kan prøve med enda mørkere planter da disse er tykkere i bladene, men de er igjen ofte dyrere.. Ellers ville jeg prøvd med forskjellig type fór. Vil absolutt anbefale frossenfór, f eks røde mygglarver, fleste fisk elsker dette.. Ellers er det vel egen mat beregnet på gullfisk og.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 gullfisk elsker planter... kjøp plastik planter .. det er d aller beste=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå