Gå til innhold

Hvem her inne har IKKE opplevd at noen sier:

Anbefalte innlegg

Skrevet

"ååå så søt han/hun er!"

"oi, han/hun er sterk i kroppen/nakken!"

...om babyen sin. Kanskje ikke helt ordrett slik, men noe i den duren? Jeg tar det aldri seriøst når noen sier dette til meg fordi jeg vet at dette er noe alle sier uansett om de mener det eller ei. Men virker som en del her inne tar det veldig seriøst jm kommentarer som "ALLE sier at hun er så søt!", eller "ALLE sier at han er så veldig sterk i nakken". Men kanskje jeg tar feil, så derfor spørsmålet mitt. Er det noen her inne som ikke har fått høre en eller begge av disse tingene som sitt barn når han eller hun var baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd begge deler, som de fleste sikkert har, men det beste var da en kjæresten til en venninne sa "men herregud! har du mascara på ungen, eller?!"

Den hadde jeg ikke hørt før;)

Skrevet

Alle får hørt det. Ler også av de som tar det dønn seriøst. "Åååå alle synes babyen min er så pen"

Ja, selfølgelig, det er skikkelig uhøflig å si noe annet. Men det betyr ikke at de mener det.

Bilder på f eks facebook av stygge og pene babyer har alle like mange kommentarer på hvor søte de er. Men kanksje ikke like ektefølt ;)

Skrevet

La nå heller folk få kose seg med hyggelige kommentarer :-) Dessuten er jo alle babyer søte eller sjarmerende på sin måte- det mener i hvertfall jeg. Jeg har aldri sett en stygg baby.

Og et spørsmål: Når fremmende kommer med slike kommentarer, f.eks på bussen - kan man tro de mener det da ?

Skrevet

Jeg har en tendens til å legge merke til alle babyer. Uansett hvordan de ser ut så har de aller fleste noe sjarmerende ved seg og jeg sier nesten alltid at han eller hun er skjønn eller nydelig. På fb kommenterer jeg ungene til gode venner, eller folk jeg liker, ganske uavhengig av utseendet. Jeg synes stort sett alle babyer er nydelige, helt ærlig.

Skrevet

Jeg sier ingenting dersom jeg ikke har noe pent å si jeg :P

Og, det finnes absolutt lite pene babyer! Har sett noen som rett og slett skremte meg....Men, da sier jeg ikke at de er pene heller, jeg bare lar vær å si noe, så kan foreldrene tenke hva de vil om det....

Det som skremmer meg, er at jeg enda i mitt liv ikke har sett en eneste pen nyfødt guttebaby, mens jenter er det mer enn nok av :) Og nå venter jeg gutt selv :P Blir spennende å se hva jeg mener om han :P

Skrevet

Alle barn har sin sjarm :)

Skrevet

Alle sier at gutten min er så nyyyyydelig. Men jeg ser jo at han er ikke det. Søt, ja, men ikke nyyyyyydelig.

Skrevet

Jeg har hørt det om begge mine gutter, men jeg har hørt forskjellen i kommentarene. Han eldste var typisk "perfekt" baby med lange øyevipper, store, mørke brune øyne nesten fra fødselen, gyllen hud (som skyltes et snav av gulsot, så bra var det jo ikke) osv osv. Han fikk helt andre kommentarer enn yngste har fått med et mer normalt babyutseende, nesten ikke øyevipper i begynnelsen, mindre, blå øyne, litt eksem i et litt blekt ansiktet, pjuskete hår på hodet. Sjarm har begge og yngste tar igjen storebroren sin nå når han vokser opp litt selvom øyevippene nok aldri blir de samme som broren sine...

Skrevet

Ble selv stoppet på kjøpesenteret av helt fremmede som måtte bare fortelle meg hvor nydelig babyen min er. Hun sto bak meg på rulletrappa og sa at hun ble "helt forelsket". Tror hun mener det da at babyen min er søt.

Har derimot (om samme baby men fra noen andre) at babyen min var ganske svak i nakken. "Eller se for mye den wobbler, har ikke du øvd med henne eller?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...