Gå til innhold

Mamma har fått brystkreft :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk vite det for noen dager siden, skal operere imorgen. Noen uker etter operasjonen skal hun på stråling hver dag i flere uker.

Hva kan vi forvente gjennom denne perioden? Jeg antar at hun blir veldig sliten av strålingen og alt? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøst deg med at det sannsynligvis går bra. Mange kvinner får brystkreft og mange overlever.

Tror ikke man blir like sliten av stråling som av cellegift.

Skrevet

Jeg har ingen personlige erfaringer, men en venninne av meg har hatt det og hun er nå på bedringens vei (testet kreftfri på siste prøve i høst).

Trist å høre om din mamma, men jeg tror det er gode prognoser for å bli frisk igjen. Stå samlet sammen og vær der for hverandre. Gode klemmer!

Skrevet

Hei!

Jeg har masse erfaringer med dette da min mamma fikk diagnosen brystkreft for 4 år siden. Hun opererte bort det ene brystet sitt med påfølgende stråle og cellegiftbehandlinger. Strålinga førte til at mamma ble "solbrent" og veldig sår over det området de hadde strålet. Dette var ganske smertefult. Hun ble kvalm av cellegifta og var sengeliggende 2-3 dager rundt hver dose, håret mistet hun etter den 4.behandlingen.

Man reagerer veldig individuelt på behandlingene, men at hun blir sliten og litt dårlig i perioder er nok noe dere bør forvente.

Ønsker dere masse lykke til! :)

Klem

Skrevet

Hei, mamma fikk brystkreft for ett år siden, kulen ble oppdaget tidlig og hun var veldig heldig som slapp å fjerne brystet og lymfeknutene. Hun slapp cellegift men måtte ha stråling. Hun hadde dette i 6 uker og det var de siste par ukene hun ble litt slapp og en del trøtt. Var ikke før behandlingen var ferdig at hun ble skikkelig solbrent og huden så nesten mørkerød svart ut, var veldig sårt da de nærmeste par ukene før det ble bedre.

Håper det ble oppdaget tidlig for din mor da og at det går bra, lykke til, skal tenke på deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...