Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Når er deet vanlig at dette gir seg? Jeg har nå røyta i 1 1/2 mnd, og hestehalen har blitt halvvert! Har røyta på meg 10 cm lange viker i tinningen.. Ikke kledelig :S Er det noe jeg kan gjøre for at jeg ikke skal røyte sååå mye?? hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Frisøren min forklarte det sånn; så lenge vi går gravide er vi fulle av veksthormoner å mister nesten ikke hår. Når vi er ferdige vil vi så miste det vi normale ville underveis i tillegg til det "vanlige". Dette merkes så klart....dessverre. Men det retter seg vanligvis etter en stund, så hold ut:-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Hehe føler med deg.. Er 4 mnd siden fødsel nå, å jeg mister svære kladder etter hver dusj.. Tetter slukene i dusjen og vasken i ett sett... Nå har jeg heldigvis ekstremt tett med hår fra før, så jeg har ikke blitt dramatisk tynn i håret - enda..... hehehe.. Tror det skal hjelpe å ta en del vitaminer!? Sink å sånn!? Får prøve det.. (jeg fullammer)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Ikke så mye du kan gjøre. Håret går i "dvale" når du er gravid, dvs du mister minimalt med hår. Når så barnet har kommet ut vil det håret du skulle ha mistet mens du gikk gravid pluss det du mister til vanlig dette ut. Eneste jeg kan trøste deg med er at det kommer tilbake. Jeg mistet til sønnen min var ca 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 I februar er det 1 år siden jeg fødte, og håret drysser av som bare det :/ Jeg regner med det er pga. ammingen, og jeg håper det gir seg når jeg slutter å amme.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg ammer ikke.. Sønnen min er snart 5 mnd.. Håper virkelig dette gir seg snart, for jeg ser forferdelig ut på håret for øyeblikket :s Nesten så jeg vurderer å barbere det av.. Hadde sett bedte ut da egentlig :S HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Det som 19:54 sier er helt rett. Det er individuelt når man begynner å miste så mye hår etter fødselen, men de fleste mister fra ca 2 mnd etter til ca 6 mnd. Det har ikke noe med ammingen å gjøre, men alle horomonene etter sv. skapet. Selv begynte jeg å miste hår da mini va 3 mnd og til han var 5 mnd. Da var håret halvvert! Og jeg fikk også viker. Det er ingenting å gjøre med selve håptapet. Jeg valgte å klippe håret 10cm kortere (hadde veldig langt) for da får man litt mer fylde i håret og det viser dermed ikke så godt, og klippe en skrå lugg som skulte vikene når jeg gkk med hestehale og flette. Til deg som mister 1 år etter fødselen: Kanskje du bør ta b- vitaminer? Har du sjekket om du har nok hos lege? Dersom man mangler b-vitamin i kroppen går det veldig ut over hår, hud og negler... - Frisør -
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Mistet hår i 1,5 år etter jeg fødte. Ble ikke bedre før jeg fikk et tips om SUPLEX B. kjøpte det i helsekosten, etter ca to uker mistet jeg nesten ikke hår mer. Helt fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Suplex b, er det b vitaminer det kanskje?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Ett kjerringråd som kanskje kan hjelpe er vørterøl, utrolig næringsrikt å faktisk ganske godt:-) Hilsen 1. innlegger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå