Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Om jeg drar barnefar for retten for å fastsette samvær, må jeg da dekke hans advokatutgifter? Pr. idag er jeg student. får jeg da fri rettshjelp?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 246 000 kr er grensa for fri rettshjelp og formue under 100 000 kr. Lykke til. VI skal i rettsak, og jeg har fått vite at partene betaler sine egne advokatutgifter.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg finner bare tall fra 2009 og de er 205 000,- Huff for noe dritt.....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Dersom far vinner saken, som vel kan bety at han får det samværet han ønsker, og saken var "unødvendig"', ved at utfallet var opplagt, så kan du dømmes til å betale også hans saksutgifter. Fri rettshjelp dekken kun dine saksomkostninger, ikke hans. Du kan altså risikere å bli dømt til å dekke hans utgifter til advokat og hans halvpart at sakkyndig, og disse pengene får du ikke dekket, selv om du skulle ligge under inntektsgrensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå