Gå til innhold

Skriver man noe om svangerskapspermisjonen(e) i CV-en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på :) Og i tilfelle på hvilken måte :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Du nevner det på lik linje som arbeid, som f.eks:

Arbeidserfaring

2010 - Hansens fabrikk

2008 - 2009 - Svangerskapspermisjon

2002 - 2008 - Olsens fabrikk

Skrevet

Samme har jeg gjort.

Så slipper de å lure på hvorfor jeg har to hull i cven :)

Skrevet

OK. Jeg har hatt ny jobb fra des. 2009. Sier opp fra mai i år. Har svangerskapspermisjon fra juli 2010 til april 2011. Hvordan ville dere ha skrevet dette?

Hansens fabrikk des. 2009 - juni 2010

Svangerskapspermisjon juli 2010 - april 2011

?

Man er jo ansatt når man er i permisjon også, så hadde det ikke vært bedre å skrive noe sånt som:

Hansens fabrikk des. 2009 - april 2011

(Svangerskapspermisjon juli 2010 - april 2011)

(Evt. uten parantes)

?

Ble gravid og sykemeldt rett etter jeg hadde fått ny jobb, så har bare jobba der i 5uker til sammen, resten av tiden er sykemelding, så føler nesten det blir litt "juks" uansett hvordan jeg skriver det, siden det ser ut som at jeg har vært der en stund uansett =P

Hehe, jammen klarte jeg å lage et langt innlegg av en liten og ubetydelig problemstilling ;)

Skrevet

Og mens jeg har dere her... Skriver dere noe om barn i CV-en, eller bare sivilstand? Og skriver dere navnet på mannen? Ser det står i min CV, men synes det ser litt teit ut? Hva har det med saken å gjøre, liksom? :)

Skrevet

Ingenting er for ubetydelig :-)

Jeg legger ikke inn permisjoner. Et ansettelsesforhold er et ansettelsesforhold, og det endres ikke selv om man er i permisjon. Synes det gir seg selv at man har hatt perioder hjemme hvis man fører opp at man har barn. Jeg ville absolutt ikke nevnt sykemelding heller! Samme grunn, er man ansatt, er man ansatt.

Skrevet

Skrev mens du postet :-) Jeg fører opp sivilstatus + antall barn. Men ikke mannens navn, det blir å gå for langt :-) Ikke barnas navn heller!

Skrevet

Hadde ikke tenkt å føre opp sykemeldingen, altså ;) Enig i at man er ansatt uansett, men er likevel usikker på om jeg skal nevne det. Skader vel ikke, heller :) Synes du i tilfelle at forslag 2 blir best? Føler på en måte det blir riktigst akkurat i dette tilfellet å nevne at jeg ikke har vært på jobb hele tiden. Da ser det i hvert fall ikke ut som at jeg har vært på jobb i 1,5 år i stedet for 7 mnd, siden fakta er 5 uker, hvis du skjønner hva jeg mener :) Vet jeg har mitt på det rene uansett, men føles bare riktigere på et vis :)

Skrevet

Sivilstand og antall barn men ikke noe navn på dem.

Skrevet

jeg var fast ansatt da jeg fikk barna mine, og da jeg søkte nye jobber da minste var 18 mnd, skrev jeg ikke noe om permisjonene, bare hvor lenge jeg hadde jobbet på forrige arb.plass, og at jeg hadde 2 barn på 1 og 3 år. Da er det ganske logisk for arb.giver at jeg har hatt permisjon.

Skrevet

Jeg har skrevet inn mine permisjoner i CVen. Jeg byttet jobb etter den første og er nå i permisjon nr2 og søker etter ny jobb nå også. Syns ikke det er riktig å skrive at jeg har vært ansatt et sted når jeg har vært i permisjon selvom jeg i teorien har vært ansatt. Hvis jeg hadde jobbet et sted i 10år og fått to barn i den perioden, så hadde jeg nok ikke skrevet det inn.

Skrevet

Hm.. Usikker jeg nå.. Er liksom enig i begge deler :P Flere som vil mene noe? =)

Skrevet

Jeg skriver ansatt fra og til.Skriver ingenting om permisjoner.Det får de rede på når de sjekker referanse uansett som regel;-)

Skriver sivilstatus og antall barn.

Og man er i praksis ansatt selv om man har permisjon,ikke i teorien:) Derfor mener jeg at dette ikke påvirker min arbeidshistorikk på en cv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...