Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg ser for tiden på unge mødre Danmark, og er helt sjokkert over at flere røyker under graviditeten, og også inne i huset sammen med barna sine. Jeg trodde det var helt uvanlig i dag, så derfor spør jeg om det faktisk er noen her som røyker i svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Ingen tørr svare kanskje. Mange er nok sinte over at andre folk skal bry seg med hva de gjør innenfor sine egne fire vegger. Det må de gjerne være, det er ikke DE vi bryr oss om men barna som faktisk ikke har noe valg stakkar.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er prøver. Jeg røyker ikke, men kjenner to som gjør det. De har røyka hele veien, for og si det sånn. De har termin i mars og april...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Danmark er vel det landet som er mest liberalt av de nordiske landene mtp røyking, både innendørs og blant barn.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 er ikke redd for å si at jeg røyker i svangerskapet, har gjort det med alle mine og de er like friske som andre barn, ikke heng dere så hardt oppi hva andre gjør!! røyker inne gjør jeg ikke!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg slutta i ca uke 10 dette svangerskapet. Vet det og er alt for sent, men forrige gang jeg var gravid for 6 år siden, klarte jeg ikke slutte før jeg var 6 mnd (!!) på vei! Er ikke stolt av det, men slik er det bare..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 jeg skal være ærlig å inrømme at jeg røyker litt.. men ALDRI mer en 3 per dag.. noen ganger går jeg 2-3 dager uten noe.. men jeg kan GARANTERE at jeg ikke har tenkt å gå ut å røyke etter fødselen er i gang.. så fort jeg skal inn på fødestua er det FULL stopp!! og jeg også regaerer på "unge mødre"... når man er innlagt på sykehuset så går man i allefall ikke ut og røyker.. jeg røyker heller aldri inne.. jordmora er veldig fornøyd med at jeg har trappa ned så mye da og morkaka er perfekt i følge ul.. ja jeg VET at det ikke er bra å røyke.. men men.. jeg er ingen "superkvinne".. har termin om noen uker.. så kjenner det skal bli godt å gå inn på føden og vite at jeg ikke skal ut å røyke igjen
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Tror nok ikke det er mange som røyker innendørs i Norge. Men det er nok noen som røyker i svangerskapet. Det hender jeg tar meg en halvrøyk om dagen når jeg føler absolutt behov for det, men det blir ikke en hel røyk engang...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er i uke 34. Røyker noen gange 2-3 om dagen, andre dager 10-12. Og så hender det jeg går ett par dager uten. Alt etter dagsformen, og hvor jeg er/hvem jeg er sammen med
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Forstår ikke at barnet ikke betyr mer for dere enn at dere fint klarer å slutte jeg da. Vet dere ikke at barna også kan få senskader? Selv drakk jeg 2-3 liter Pepsi Max daglig før jeg ble gravid. Dette har jeg nok gjort i sikkert 10 år. Hvis jeg ikke får mitt daglige inntak av denne brusen så får jeg store abstinenser, hodepine, kvalme, dårlig humør. Men likevel klarte jeg å kutte ut brusen så fort jeg fant ut av graviditeten, fordi disse stoffene i lettbrus ikke er særlig bra for fosteret, og det er bevist å høyne risiko for spontanabort.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Jeg over her som røyker. Jeg drikker også mengder pepsi max... Alt er fint med barnet likevel. Dere må ikke bli for hysteriske. Folk fikk unger før dette forumet fantes, og det gikk som regel bra
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 SIGNERER DEG 19.46!!!! folk fikk da friske unger før i tiden også!!
Lille-Pernille Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Seriøst, er man ikke mere opplyst i dag? Gravide som røyker er BLODHARRY!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 ja folk fikk friske unger før også, men ikke alle. Er det verdt å gamble?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #16 Skrevet 6. januar 2011 røyker ikke, men snuser! Helt umulig og slutte....
3 nøtter til Askepott Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Rart de aldri lager en tråd som heter: Hvor mange smellfeite gravide her her? Eller: Å bli gravid smellfeit burde være forbudt. Alltid skal dere "ta" røykerene, pass på dere selv heller.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #18 Skrevet 6. januar 2011 Er det å "ta" røykere at man fraråder folk å røyke under graviditet?
Lille-Pernille Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 Klarer ikke ta deg seriøst Hallis. I går så påsto du at alle som er keivhendt er hjerneskadet, og du har forsket på det.... Og hva legger du i smellfeit? Ganske stygg i munnen til tider er du!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #20 Skrevet 6. januar 2011 Du er også ganske stygg i munnen noen ganger lille pernille ,så fei for din egen dør ,før du feier andres !
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #21 Skrevet 6. januar 2011 om andre røyke eller ikke driiiiit e langt i.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #22 Skrevet 6. januar 2011 er du døl 21.25??? måten du skrev på minna meg veeldig om min egen dialekt og helt enig med deg!! man får passe på seg selv..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #23 Skrevet 6. januar 2011 Hvorfor sammenligner du tjukke folk med gærne røykere som forgifter ungen sin?
3 nøtter til Askepott Skrevet 6. januar 2011 #24 Skrevet 6. januar 2011 Lille-Pernille: Herregud, skjønte du ikke at det jeg skrev om skeivhendte var en spøk?? Tror du var den eneste isåfall!!! Smellfeit, da mener jeg folk med en BMI som er langt over 30.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #25 Skrevet 6. januar 2011 Artig med dere som tror at en ananym utskjelling her inne skal endre noens vaner :-D "Jeg pleide å røyke under graviditeten, men etter at jeg fikk en stygg kommentar på et anonymt nettforum ble jeg plutselig klar over at ikke det var bra, og sluttet sporenstreks"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå