Gå til innhold

tunge løft ?


LmS_3_prinsæssa

Anbefalte innlegg

jeg er nå i uke 22 å jobber på en småbarns avd i barnehage,så det blir litt løfting.når jeg løfter kjennes det ut som om babyen kommer ut av huden ,at noe revner i magen,det er en kjempe ubehagelig,kjennes ikke bra ut .dette er mitt 3 svangerskap.å aldri oplevd dette før.

 

noen som vet noe om dette eller opplever det selv ?

jeg er veldig dålig til å forklare,men det er vanskelig

(tunge matposer er nokk:)

 

håper noen vet noe ,har vert slik den siste uka .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan ikke svare på hva det er du kjenner på. men det er jo en kjent sak at gravide ikke skal løfte eller bære for tungt. jeg jobber selv i et yrke med tunge løft, men spør om løfte hjelp der jeg kan finne det. jeg kommer ikke til å gå gravid resten av livet, og jeg vil jo ikke risikere noe for neste generasjon. å måtte ydmyke seg og ver litt "svakere", er jo ikke det jeg ønsker å bli asosiert med. men noen ganger må en respektere sin egen grense.

 

prøv å ungå det som er ubehagelig. hvis det ikke blir bedre, ville jeg kontaktet lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er vanskelig å si hva du kjenner.. men jeg ville ha bestilt time til lege eller jordmor for å prate om jobben din.

 

På første kontrollen min så spurte legen min om hvordan jobben min var. Da jeg sa at det innebærer mye tunge løft og klatring i gardintrapper så fylte hun ut et skjema som jeg skulle gi til arbeidsgiver om hvilke tilrettelegging jeg må ha i jobben fra uke 20. Da får du enten tilrettelegging eller så får du svangerskapspermisjon.

Så jeg er allerede i permisjon! Dette er min andre graviditet, første gangen hadde jeg problemer med bekkenet så legen var kanskje litt føre var denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå hatt vondt i rygg\bekkenet i 3 uker nå .

det begynte me korsryggen ,som jikk ne mot rompa å i høyre fot.var på jobb ,men bruker all tiden hjemme på å komme meg ,slik at jeg kan på jobb neste dag ,nå er alt vondt ,sitte ,stå ,ligge ,alt .har 2 barn til hjemme ,som kunn ser sin mor ligge på sofaen ..ikke så koselig .

skal til legen i morgen ,er spent på hva han sier ..

er litt redd for at jeg ikke får lagt fram hvor vondt å frustrert å lei meg jeg er .må ha en liten pause,får ikke gjort noe hjemme heller .

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...